toss Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 dette er sikkert brakt opp flere ganger før i forumet, og jeg har lest en del tråder om includescriptet.. jeg tror jeg forstår selve scriptet nå, men jeg har ikke funnet svar på hva man skal skrive i en link for at man skal inkludere en ny fil.. kan noen hjelpe meg med dette? takker for svar:) Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 "includescriptet"? Er mange forsjkellige includescript gutten min Hvilket er det du snakker om? Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['s']; $filendelse = '.php'; if (!$filnavn) { $filnavn = 'forside'; } if (!eregi("^((.*)/)", $filnavn)) { include $filnavn . $filendelse; } else { include "404.php"; } ?> tenkte å bruke dette.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 <a href="?s=om">Denne linken linker til om.php</a> <a href="?s=hjem">Denne linken linker til hjem.php</a> <a href="?s=interesser">Denne linken linker til interesser.php</a> Get it? Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 nesten.. åpner den da filer som ligger i en egen mappe, "s", eller.. Lenke til kommentar
torms Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) $filnavn = $_GET['s']; Se litt på hva som inne i $_GET... Endret 14. september 2004 av torms Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 nop offence, men det du sa, torms, hjalp ikke mye for en php n00b som meg.. fant ut av det likevel.. ved å prøve meg frem.. faktisk ikke så dumt det der Lenke til kommentar
torms Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Så fint da Da er det en fin skikk å poste hvordan du løste deg også. Det er alltid noen andre som kan lære av det. Endret 14. september 2004 av torms Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Så fint da Da er det en fin skikk å poste hvordan du løste deg også. Det er alltid noen andre som kan lære av det. Bra sagt... satt akkurat å lurte på det Kom med løsninga Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) ok.. jeg fant ut at når jeg skriver <a href="?s=index.php"> inkluderes filen index.php hvis jeg kutter "?s="-biten, åpnes en ny side uten at noe blir inkludert, og include-greiene har intet å si EDIT: man kan jo se på hva jeg gjorde her: http://home.ripway.com/2004-8/166435/include.php siden er bare teit og gir ingen mening, og koden full i html-feil, og jag burde kanskje ikke postet linken når jeg verken har css, doctype eller <p> / </p>.. ikke engang <head>- eller <body>-tag.. men, det funker.. Endret 14. september 2004 av toss Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Altså: se på $_GET['var'] som en variabel som heter $var. Du setter hva denne variabelen er igjenom en url (link, uri, osv). Det scriptet gjør er en å inkludere en fil. Altså: $_GET['var'].php. Her er $_GET['var'] det du setter den til å være. Så å ha en ?s=hjem, blir som å sette $s = hjem og $_GET['s'] = hjem. Håper du forstår litt mer nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå