^ole Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har nettop kjøpt meg antec sonata kabinett og har en gammel zalman CNPS 5000, der står oppgitt at den bråker lite 20 dB eller noe sånt. Men problemet er at den bråker mer når dataen har stått på en times tid. CPU blir selfølgelig varmere... Har sett på MIST's "silent twin","frostbite" og thermaltakes volcano 12... Har noen en mening om hvilken jeg bør velge? noen som kanskje har erfaring fra alle? Hvordan er disse i forhold til en silent viking kjøler? den har jeg hørt, den er STILLE. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hva med en Zalman CNPS7000A-Cu, den er et MYE bedre alternativ enn kjølerne du tenker på. Dessuten er denne faktisk lydløs, med mindre du justerer den opp 5db selv.. Helt klart å foretrekke foran de andre. Lenke til kommentar
^ole Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 har du zalman kjøleren selv? hvordan blir støynivået etter mange timers bruk på laveste hastighet på vifta? har jo en zalman vifte NÅ, den er stille i starten men så durer den noe veldig etter en times tid. hvor stor er vifta i forhold til thermaltake sin? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Thermaltake Volcano 12 kjøler godt men med det har sin pris, støy. Den høres ut som en flymotor på fult. Ang støy og kjøleevne har jeg tro på Zalman kjøleren men den går ikke på hovedkortet mitt . Men thermaltake vifta er stille under 3000rpm og den kjøler ikke så verst da heller. Holder faktisk under 52 grader på CPU under load med 3000rpm. Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) hmm.. eg har en Thermaltake silent boost K7.. den funker fett.. etter å ha stått på en stund så ligger cpu'en på 28-30 grader og når eg speler ligger den på 40-45 grader... Endret 16. september 2004 av Tonickup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå