Gå til innhold

Har viftehull 120mm men trenger en list langs kanten - tips?

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert skjønner har jeg nettop laget et blowhole til en 120mm vifte (Noe må jo suge luft over radiatoren :grin:. Selv om Dremel'n ikke har lagd altfor stygge sår så hadde jeg kunne tenkt meg en liten list langs kanten. Jeg vet jeg kan bestille sånt hos MP osv men det er ikke aktuelt - så stygg er ikke den kanten :razz: - jeg vil kunne gå til en butikk og plukke opp noe jeg kan bruke. Noen som har et råtips på hvor/hva? Bor i Trondheim hvis det hjelper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry at det tok så lang tid med bilder mrf00rk. Har drevet og modda i hele dag :grin: Men her kommer det bilder - rævva kvalitet vel og merke, har bare videokamera :sad:

Blowhole 120mm med hjemmelaget list av telefonkabel:

Blowhole.jpg

Hele systemet:

System2.JPG

Måten jeg lagde lista på var at jeg satt fast et stykke ledning i ei tvinge, deretter la jeg en linjal langs kanten i tvinga sånn at når jeg skar langs linjalen som mal så ble det perfekt midt på siden.

Lenke til kommentar

Hatten av! Den ble jo riktig å bra, den lista! Det ser jo rett og slett proft ut! :smile:

Men likte ikke helt tank og pumpe da, det så jo litt lurvete ut. en Eheim-pumpe tar jo fryktelig med plass, og tanken kunne jo helt sikkert vært mindre.

Du vet vel at man egentlig kan sløyfe tanken helt?

Hva slags temperaturer får du med oppsettet ditt da?

Ser at du (antagelig) bruker en Black-Ice radiator. Har samme radiator sjøl, så derfor er det interessant å høre litt om temperaturen(e) dine!

Lenke til kommentar

Skal droppe tanken så snart jeg kommer over et T-stykke med riktig dimm. Den er ikke pen jeg vet... Skrue du har rett, bruker en Black Ice Extreme. Temperaturene mine er 39 idle og 49 load - dette er antagelig litt høyt, MSI kortet mitt viser en del for høyt ca 5-10 grader faktisk. Håper de fikser dette med en BIOS oppdatering snart. Prosessoren er en PIV [email protected].

Lenke til kommentar

hey! Du kan kjøpe et sett med diverse nipler i "alle" størrelser hos Biltema! Ta en tur i "båtavdelingen" der har de et komplett utvalg til rundt kr.90,- om jeg ikke husker feil.

Har omtrent samme idle-temperatur med XP1900@2000, men kommer aldri over 42-43grader på "full blås"! Målt med Hardware Doctor" på mitt ABIT KR7. Har montért en separat sensor helt inntil core, og denne viser alltid 5grader lavere enn Hw. Doc.

Interessant å høre om dine temperaturer, ikke minst pga. at du bruker Maze3-blokka! Da er min hjemmelagde "spiral-block" kanskje ikke så ille likevel?

Men, både du og jeg vil helt sikkert nyte godt av en større radiator, det er tross alt den som til syvende og sist gjør jobben mht. temperatur! Hadde jeg bare hatt plass til en større..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 13:21, superdigg skrev:

Som dere sikkert skjønner har jeg nettop laget et blowhole til en 120mm vifte (Noe må jo suge luft over radiatoren
:grin:
. Selv om Dremel'n ikke har lagd altfor stygge sår så hadde jeg kunne tenkt meg en liten list langs kanten. Jeg vet jeg kan bestille sånt hos MP osv men det er ikke aktuelt - så stygg er ikke den kanten :razz: - jeg vil kunne gå til en butikk og plukke opp noe jeg kan bruke. Noen som har et råtips på hvor/hva? Bor i Trondheim hvis det hjelper...

her har du noe som du kan bruke:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...e=1&expanded=10

... hvis du ikke viste det fra før ja.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...