Gå til innhold

Bærbar i båt


Anbefalte innlegg

jeg skal selv få meg laptopp og bruke denne i båten.. strøm kommer jeg nok til og få ved og først transformere opp til 230 v og så bruke standard strøm adapter.. selvfølgelig ikke den mest "praktiske løsningen" men da er jeg sikker på og ikke bryte garantier osv.

 

men det jeg lurer mest på er kart.. hvordan er de digitale kartene til pc ? er de godkjent av norsk kartverk til bruk som sjø kart ? er de grafisk gode ? bygger de på vektorer ? og hvilken gps burde jeg kjøpe som er rimelig og godt egnet til bruk sammen med laptopp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

foresten så er det ikke salt i luften..

hørt om destilering av vann ?`hvordan gjør man dette jo man fordamper vannet for så siden og kjøle det ned igjen..

En helt anen ting er vanndråper og la oss si små tåke skyer med vann som kan oppstå.. dette bør du holde langt unna pcen..

 

men egentlig står det ikke noe i garantien om at bruk i båt ikke er låv.. så hvorfor ikke bare bruke den og reklamere på den om den ikke virker lenger =)

tror ikke pcen er så mye tess etter 5 år uanz :wink:

hvorfor gjøre alt så komplisert ? :grin:

Lenke til kommentar

Har holdt på med kartplotter-kabinett i hele dag. Lager selv et av aluminium som blir så lite som overhodet mulig med det jeg skal ha inni.

 

Hovedkort: asus a7v

Prosessor: duron 800 (tenkt underklokket)

Ram: 196mb sdram

Harddisk: 6Gb (opphengt i o-ringer)

Cdrom: Samsung 50x

Skjerm: 15" LCD Hitachi

Skjermkort: SIS305 agp 32mb

 

Planen er å kjøre C-MAP NT mot en eller annen GPS (har ikke bestemt hvilken enda)

 

Kabinettet er av aluminium og har en vifte inn med filter, og en vifte ut. Luftstrømmen går over cpu, inn i et modifisert psu, og ut forran.

Bare litt for skøy står det en 20*4lcd skjerm forran i kabinettet for "systeminformasjon". CD-rom ejecter forran, og under den står diskettstasjonen.

 

Jeg bruker win98se som OS.

 

Et par ting lurer jeg på, og det er hvordan LCD skjermen vil fungere, og om skjermkortet duger til dette bruket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...