Gå til innhold

Powel bekrefter at det ikke finnst masseødleggelse

Anbefalte innlegg

Du sier det implisitt når du sier at frie land ikke har rett til å beskytte seg mot terrorister.

Nei, jeg er bare ikke enig i måten det blir gjort på.

Hvordan ville du ha gjort det? Hvorfor har du noe imot at en terroristdiktator som Saddam Hussein fjernes fra makten?

Jeg leter ikke etter moralen... jeg leter etter det som er best for oss dødlige ikke-strebere.

Det var ikke det du sa i sted:

Slik lesning får meg til å føle meg som et bedre medmenneske.
Ja. Tvang er umoralsk.

Ikke når det hjelper andre mennesker som har det verre enn deg selv.

Tvang blir ikke legitimt av at noen trenger et gode mer enn offeret.

Dine meninger er for så vidt uvesentlige. Konvensjonen eksisterer og skal følges, uten unntak.

Det er bra at du ikke levde da jødeparagrafen fortsatt fantes i Grunnloven. «Grunnloven eksisterer og skal følges, uten unntak.» At noe står i en lov eller konvensjon er ikke noe argument. Dersom det hadde vært det, hadde det jo ikke vært noen vits i å engasjere seg i politikk i det hele tatt, ettersom det ikke ville ha vært mulig å endre noe som helst.

Nei, jeg er i mot USAs ignoranse ovenfor resten av verdenssamfunnet.

«Verdenssamfunnet» har ikke fortjent bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan ville du ha gjort det? Hvorfor har du noe imot at en terroristdiktator som Saddam Hussein fjernes fra makten?

Jeg er ingen strateg når det gjelder terrorisme, men det finnes som regel alternativer til å skape en heksegryte som de har gjort i Irak.

Jeg leter ikke etter moralen... jeg leter etter det som er best for oss dødlige ikke-strebere.
Det var ikke det du sa i sted:
Slik lesning får meg til å føle meg som et bedre medmenneske.

Hvorfor og hvordan kobler du disse to uttalelsene?

Tvang blir ikke legitimt av at noen trenger et gode mer enn offeret.

Det du kaller tvang kaller jeg en naturlig plikt. Dessuten tror jeg ikke "oferne" du tenker på her kan kalles ofre. Høytlønte adm.dir's etc.? Rett meg gjerne hvis du tenker på noen andre.

Det er bra at du ikke levde da jødeparagrafen fortsatt fantes i Grunnloven. «Grunnloven eksisterer og skal følges, uten unntak.» At noe står i en lov eller konvensjon er ikke noe argument. Dersom det hadde vært det, hadde det jo ikke vært noen vits i å engasjere seg i politikk i det hele tatt, ettersom det ikke ville ha vært mulig å endre noe som helst.

Du kan ikke sammenligne slik, konvensjonen vi snakker om her skal gi krigsfanger uansett om det er snakk om en vanlig soldat eller sjefen sjøl en rettferdig rettsak... et av de mest fundamentale pilarer i et demokrati.

«Verdenssamfunnet» har ikke fortjent bedre.

:ermm:

Lenke til kommentar
Nei. USA gikk inn i Irak fordi Irak hadde brutt vapenhvilen. Trenger ikke kaste inn ting om aere.
Veeeeeel.... Irak hadde i USAs øyne brutt 1441. Irak hadde også flere ganger blitt advart av FN om at det kunne få konsekvenser. Alikevel handlet USA i strid med FN på dette området! Ergo så var det ikke enighet i FN om at Irak hadde brutt 1441, men kun i det kvite hus og en viss gata i lillebror-england..

Jeg mener å huske at USA erklærte krig mot terroristene etter 9/11, ikke mot de som brøyt FNs våpenavtaler.. :hmm:

PS. Alle var sikker pa at Irak hadde MOV. Ikke bare USA.
Ja, men hvorfor har de ikke funnet noe av betydning da?

For det forste, sa har ikke USA signert noen avtaler med noen om a ikke ha atomvapen og MOV.
Nei, men de har inngått nedrustingsavtaler. Hvorfor skal ikke Irak få ha MØV så lenge USA får ha det foresten?

Skremmende fordi?? Er menneskerettigheter skremmende? Er religionsfrihet skremmende? Er personligfriheter skremmende? Hva er det som er sa skremmende ved a oppdatere Midt-Osten til det alle av oss andre har? Har du noe imot at folk i denne regionen skal ha et bedre liv? Vennligst utled ditt budskap om at Midt-Osten ma fortsette a vaere i dagens tilstand.
Orker ikke forklare enda en gang hva jeg mener.. Du går jo inn for å IKKE skjønne det alikevel. :roll:

Terrorforskere? Unnskyld for at jeg LER, men jeg vet som fakta at du diktet opp det du sa her.
LOL! Har du aldri hørt om terrorforskere?? Det er faktisk en god del av de rundt i verden... :) Aldri hørt om Brynjar Lia f.eks? Har du aldri lest rapporter eller deltatt på foredag i regi av NUPI, FFI, OMS e.l.? Dude, seriøst; Du ANER IKKE hva du ler av.. :!:

Og apropos terrorisme; Terrorismen har først blomstret til skikkelig de seneste tiårene. La meg sitere Brynjar Lia:

"Dagens internasjonale terrorisme dominert av al-Qaida og den radikale islamismen. Det finst mange politiske forklaringar på al-Qaidas framvekst: Afghanistan-krigen, Gulfkrigen, USAs stasjonering av styrkar i Saudi-Arabia, "beleiringa" av Irak etter 1991 etc."

Virker nesten som om det er USA som faktisk ubevist er årsaken til terrorisme. :!:

Sa du mener terrorisme kommer av... sjalusi?
Les over. . :roll:

Hvilket annet land har blitt angrepet nar det gjaldt en innenlands terrorgruppe?
Hvor mange av selvmordsbomberne i Isreal kommer fra andre steder enn Israel/Palestinia? Hvor mange ikke-irske utførte bombinger og terrorhandlinger i Irland? :cry:

Poenget er at Irak ville blitt til et Nord Korea om 5-10 ar.
:!: "Ja ok". Irak har aldri vært, og kommer aldri til å bli, en trussel mot verdenssamfunnet. Jeg føler nesten trang for å si at at du er vannvittig hjernevasket av usa, men skal ikke falle ned på det nivået å si det.. :whistle:

Nord Korea er en helt uvinnelig situasjon. En "lose-lose" situasjon.

Det var ikke Irak.

Nettopp.

Interessant formulering. USA-ledet sanksjoner mot landet? Du mener FN?

Og hvem stod i spissen for dette og hadde en viktig finger med i spillet på den avgjørende beslutningen mon tro? :roll:

Dessuten finnes det ikke noe bevis for at 800.000 barn og 1 millioner mennesker dode som folge utelukkende av sanksjonene
Nei det finnes ingen bevis. Dette er anslag som er gjort av FN.

(PS: Det finnes heller ingen bevis for at XXX millioner jøder døde under WW2.. De tallene er også bare basert på anslag og sannsynlighetsregning)

Hva definerer du som bevis foresten? At det skal ligge en million lik linet opp på en linje så man selv kan gå å telle de?

Fordi det er propaganda som ikke kan bevises.
Jeeeez. Nå høres du ut som nazister som tilbakeviser likvideringen av XXX millioner jøder under WW2.

Nei.
Ehhhhh? Jo..

Som avslutting;

"Iraq war was illegal and breached UN charter", says Annan.

Enough said. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...