marcus Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tror kanskje jeg kommer til å gå til innkjøp av bærbar pc/mac snart. Kommer til å bruke den til skolearbeid,musikk og film for det meste. Sett litt på apple Ibook eller powerBook med 12" skjærm, er sinnsykt pene, men er litt usikker på om jeg kommer til å angre meg hvis jeg velger mac istedet for pc... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 iBook er grome, har hatt flere macer og synes at det er fantastiske maskiner, og har en brukervenlighet som ingen andre har, både på HW og OS. Men det er ikke egnet som en rendyrket spillemaskin. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Kommer ikke til å bli brukt til spilling. Hvordan er batt. kapasiteten på disse maskinene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Kommer ikke til å bli brukt til spilling. Da er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvordan er batt. kapasiteten på disse maskinene? Den går for å være veldig god på begge 12-tommerne. Sikkert noen her som kan si nøyaktig hvor lang tid de får ut av batteriene. Selv sitter jeg på en 15-tommers PB, som holder i tre timer med vanlig skriving og skjermen noe dempet. MVH Audun Lenke til kommentar
marcus Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 støyer disse maskinene mye i forhold til Intel Pentium-M Prosessor "Dothan"?? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 støyer disse maskinene mye i forhold til Intel Pentium-M Prosessor "Dothan"?? Hvis jeg ikke tar feil så produserer de mindre varme, men hvordan det er med nøyaktig lyd vet jeg ikke, har ikke hørt noe lyd fra en iBook untatt når jeg lånte en av en kompis og la den på sengen, da gikk viftene for hard livet etter 20min. Batteri kapasiteten på iBook tror jeg er høyere enn PB Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 støyer disse maskinene mye i forhold til Intel Pentium-M Prosessor "Dothan"?? Eneste jeg hører fra min iBook er hardisken som går i dvale og våkner fra dvale. Ingen problemer med å la maskinen stå 10 cm fra hodet mitt om natten når jeg skal sove. Mac har også en mye bedre dvale/sleep funksjon enn Windows. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Eg har 12" PowerBook, og batteriet på den varer minst tre timer ved surfing på nettet. Trur ikkje du kjem til å angre på kjøpet om du går for ein iBook/PowerBook. Lenke til kommentar
decent Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 De nye powerbooks ser _vanvittig_ bra ut, og mac ser generelt meget bra ut. De er meget gode til Photoshop, skriveprogram osv. Eneste spill du ikke skal bruke laptopen til, så da er det bare å kjøre på med Mac. Eneste hake er at de er dyre. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kunne godt ha tenkt meg en mac for å kjøre gentoo / yellowdog linux på - hvis de bare hadde spandert et par ekstra museknapper og scrollemulighet. (jo man kan bruke usb mus, så argumentet brukes bare om laptop.) Syns mac os (også X) bestemmer for mye på egenhånd. Desuten er osX en vanvittig sær linux distro. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sær men hærlig! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Desuten er osX en vanvittig sær linux distro. Er ikke OSX basert på BSD, en annen unix variant? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kunne godt ha tenkt meg en mac for å kjøre gentoo / yellowdog linux på - hvis de bare hadde spandert et par ekstra museknapper og scrollemulighet. (jo man kan bruke usb mus, så argumentet brukes bare om laptop.) Syns mac os (også X) bestemmer for mye på egenhånd. Desuten er osX en vanvittig sær linux distro. Da er det bare for deg å gå til innkjøp! Men du får kjøre OSX på den http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/ Der får du trackpad funksjonalitet Windosere bare kan drømme om og det funker på alle bærbare Mac'er. * Vertical scrolling at left or right edge of pad. * Horizontal scrolling at top or bottom edge of pad. * Map hardware button to left or right click. * Map trackpad taps to no action, left click, left click drag (with or without drag lock), or right click. * Map trackpad corner taps to mouse buttons 1-6 or simulated keystrokes. * Compatible with uControl, including uControl's scroll emulation. Lenke til kommentar
tech Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det som er så synd med mac er at de er så dyre Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Mac er flott i bruk innen de områdene du nevnte, men vil du være mest mulig kompatibel med andre så er selvfølgelig PC mest utbredt. Tror jeg ville kjøpt Mac i ditt tilfelle Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Bare så det er sakt Mac OS X er IKKE linux. Men jeg vil neste ha tatt en iBook eller PowerBook vist du ikke skal bruke den spilling. Og de er ikke så mye dyrere en vanlige pc laptoper. Lenke til kommentar
px Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Desuten er osX en vanvittig sær linux distro. Nei, de bare bruker 60-70% av de samme grunnprogrammene (her snakker jeg ikke om word akkurat...). Men det er jo det som er meningen med gpl... Fritt fram (nesten). Og det er bsd de er basert på ja, ische linux. Når det er sagt, hvis jeg hadde en bærbar mac hadde jeg kjørt dualboot med gentoo. Til trådstarter: Hvis du ikke skal spille og har lyst til å prøve noe nytt er ikke en bærbar mac noe dårlig valg nei, go ahead. Hvis du har pengene da... Endret 15. september 2004 av petter; Lenke til kommentar
marcus Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Kan hastigheten på CPU'en sammenliknes med pentium m CPU'er?? Ser den iBook'en med 12" skjerm har en 1GHz PowerPC G4 CPU... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Mac har ikke det samme utvalget av programmer som man finner til "PC'er" men til skolebruk ol. spesialisert arbeid er det nok helt greit med en Mac. Men prisen står selvfølgelig ikke til verdien når man kjøper en Mac. Man får en mye bedre (allround) maskin til en bedre pris dersom man velger en "PC". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå