oscamend Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Jeg vil bygge selv opp en PC. Har ikke mye penger å bruke på den, sånn med en gang. Jeg har tenkt at det går an å bygge etter hvert som pengene ruller inn. Først kan jeg skaffe meg kabinett for så videre gå til innkjøp av PSU, HK, osv. Målet er å bygge en PC som holder en stund, og samtidig er kraftig og rask nok til all salgs programvare, alt fra spill til tunge programmer for bilde og musikk redigering. Er det noen der ute som kan gi meg GODE innspill? Pengene er i utganspunkt ikke kjerneproblemmet siden jeg kan vente 3/4 måneder før jeg går til innkjøp av neste komponent. Det er noen krangel om AMD versus INTEL, hvilken av de to er egentlig den beste? Endret 14. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det kan bli dyrt sier jeg.. Så du burde kanskje få deg en liten fast inntekt sier jeg... men hvor mye har du nå da? Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har nok til å begynne med kabinettet og kanskje PSU. Ønsker meg en case modus!!!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvem som er best er litt søkt , det kommer vel ann på hva maskinen brukes til . Men i det store og hele vil du nepe merke forskjell uansett . Men et billig og bra alternativ som vil holde en tid ytelsesmessig ville nok være 754 plattformen med en A64 3000 eller en 3200 disse yter tilnærmet like bra som 939 og er en god del rimeligere, samtidig som den er klar for fremtiden . Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvis du planlegger å kjøpe inn deler over tid, så anbefaler jeg at du begynner med deler som ikke skiftes ut så ofte og velger Hk/CPU til slutt. Det er irriterende å kjøpe en CPU nå, og finne ut at du får den for halve prisen om 3-4 månder. Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Takker dere...!!! Det hjalp litt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvis du planlegger å kjøpe inn deler over tid, så anbefaler jeg at du begynner med deler som ikke skiftes ut så ofte og velger Hk/CPU til slutt. Det er irriterende å kjøpe en CPU nå, og finne ut at du får den for halve prisen om 3-4 månder. Enig der ja , begynne bed kab og stforsyning osv . Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Vel, etter de to (kab og PSU) hva synes dere er neste trekk? DVD, LAN, skjermokrt, eller...? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 cpu , hk skjermort ville jeg vel ventet lengst med , da dette er ting som synker mest i pris. Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Dere sier at best å begynne med en 754 HK men hvis jeg satser på en 939, hva er da rådet deres? Kjøpe 939 og bygge etter hvert eller som dere sier 754 med nokså få muligheter til utbygging m.m.? Lenke til kommentar
zorry Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei! Tror jeg hadde spart penger til jeg kunne kjøpe det meste på en gang jeg. Vanskelig å vite hva som er det beste kjøpet om 3-4 måneder, men erfaringsmessig så får du mer el. bedre datautstyr hvis du venter. Har en skjelden gang hendt at f.eks. minneprisen har gått opp, men generelt sett går det andre veien. Min (dyrekjøpte?) erfaring: kjøp og bygg en PC nå og regn med at du lurer på å bygge ny allerede etter 6 måneder........ Lykke til med PC-en du uansett hvordan du velger å gjøre det! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvem som er best er litt søkt , det kommer vel ann på hva maskinen brukes til . Men i det store og hele vil du nepe merke forskjell uansett .Men et billig og bra alternativ som vil holde en tid ytelsesmessig ville nok være 754 plattformen med en A64 3000 eller en 3200 disse yter tilnærmet like bra som 939 og er en god del rimeligere, samtidig som den er klar for fremtiden . Det er vel socket 939 som er "klar for fremtiden" ?!? Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 La oss tenke at jeg velger 939, hvilken av de kortene er best? "Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" eller "Abit AV8-3rd Eye Hovedkort for S939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR"? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Ikke kjøp 939 før det blir utstyrt med PCI Exp. Gå eller for et 754 system nå, det er mest for pengene Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Hva er PCI Exp, og hvor lenge fram i tiden er det forventet å komme? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Passer bedre under "Hjelp, jeg skal ha ny pc". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå