Ripz911 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har nettopp installert FC2 på maskina mi! FC2 har vært installert før. Men uansett! Fedora lagger... Når jeg åpner en terminal åpnes terminalen kanskje 0,5 - 1 minutt etter. Akkurat som CPU'en ligger 200 mhz og jeg har 32 mb ram! Noen som vet hva som er feil? Noen som vet hvordan jeg skal fikse det? og en liten ting til: i terminalen står det det: ripz@18vcpf:/ Hva er 18vcpf ? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) 18vcpf er mest sansynlig host-navnet til maskina di. Dersom du bruker bash (echo $SHELL) så bestemmer variabelen PS1 (echo $PS1) hva promptet ditt er. \h er host name frem til første punktum. F.x 18vcpf.mydomain.no uname -n[/n] bør gi samme respons. Det samme bør cat /etc/sysconfig/network |grep HOSTNAME Til hovedproblemet ditt: Aner ikke. Er det bare terminaler som er så trege, eller er det alle programmer. Hva med når du starter programmer fra terminalen? Hva med når du starter bash fra en terminal? Endret 14. september 2004 av JBlack Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 skriv følgende og vis oss hva som står på skjermen: top Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har ikke Fedora core 2 anbefalt 256 mb minne når det grafiske brukergrensesnittet er aktivert ? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 altså problemet gjelder alle programmer! Terminalen var bare en sammenligning (terminaler starter fort:P) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 altså kan du skrive "top" i en terminal og si oss hva som står. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 altså kan du skrive "top" i en terminal og si oss hva som står. vent litt må boote over til FC2 er i windows akkurat nå... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 jeg tror jeg fikset det... jeg fikset D M A. Fikk hjelp av en linux pro jeg kjenner jeg skrev hdparm -1 /dev/hda "no slikt! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 hvsi ikke det hjalp er det trolig noe tull med nettverket. Jeg hadde ihvertfall noen slike problemer med FC2 (kjører Slack nå så får ikke sjekka) Du får si fra om det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå