Gå til innhold

"Overskrive" en CD-R plate?

CarinaE

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er på feil sted, men jeg prøver her...

Ok, nå skjønner jeg ingen ting her!

Jeg har laget cd med bilder på, for en del mnd siden. Nå istad la jeg til noen flere bilder på cd'n, men nå er alle de andre borte! Hvordan i all verden er det mulig? :dontgetit:

Det er en CD-R plate så jeg trodde ikke det var mulig å "overskrive" en CD-R plate, altså lagre nytt innhold oppå det gamle som er lagret..

hva har skjedd? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Den andre maskina her funket allikevel, men det var kun de nye bildene som lå der..

Men takk for tipset..

Noen annen måte å tilbake bildene på?

Eller er det bare å lagre alle bildene på nytt på samme cd.? det beste er kanskje å ta på en ny cd..

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Joda, gikk fint an her, det.. Hvordan det er mulig aner jeg ikke!..Har overskrevet den 2 ganger nå. Men det som er på cd'n fra før av blir borte, så jeg kan ikke lagre nye ting der, bare overskrive..

Men jeg vet at på DVD-R så går det ikke, det har jeg prøvd...

Så ett eller annet er fullstendig galt her :hmm:

Lenke til kommentar
Husker ikke om jeg lykket cd'n eller ei, men det skulle da ikke ha noe å si. Det sto at hvis en ikke lukker cd'n så kan en legge til nye ting på den siden, men det gikk altså ikke..

Med nero får du spm. om og lukke cd en etter skriving trykk ja . så slepper du allt pisset.

Hvis ikke kjøper du en CD-RW plate eller noe annet kansje en spindel med billige cd er :D

Lenke til kommentar

Er ikke lenge siden jeg hadde brent av en singel over på en CD-R, som ikke var lukka - men som funka i en CD-spiller. Når jeg skulle brenne ei låt til på den senere skjedde det samme, det som hadde liggi der til å begynne med var borte.

Antakelig er dette problemet med bilde-CDen også. Hvis den ikke funker i andre avspillere, være det CD-brennere, DVD-brennere eller selv stasjonære DVD-spillere, heller så må du nesten regne bildene for tapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...