Errae Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei! Har problemer med at når jeg skal søke etter filer så låser pc'en seg,- står slik i noen minutter, men etterhvert kan jeg bruke den. Men Find Files har fullstendig låst seg... noen tips ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 er ikke sikkert at det funker men gå til terminal, logg inn som root (su) og updatedb. dette oppdaterer søkedatabasen. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Blei dessverre ikke bedre... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Har samme problemet i FC2 selv. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Finnes et (to?) mye bedre alternativer. kjør updatedb som root, og bruk locate <fil> til å fi nne en fil/mappe. f.eks locate mozilla|grep bin Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 med "find files" - mener du den i "start-menyen" din? Den er veldig fin til å søke igjennom hjemmekatalogen din (hmmm... tror den ville sliti litt med min...) - men bruk locate når du søker igjennom hele filsystemet. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 kanskje dette fungerer: find / -name "fila du leter etter" Lenke til kommentar
Errae Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 locate fungerte glimrende... takker (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå