Gå til innhold

Nec 3500 og 3500A, bit setting


Admin'c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mye ukorrekte opplysninger.

 

Selges nå: NEC ND-3500AG (samme om den kalles 3500A eller bare 3500). Støtter bitsetting for Double layer plater. Støtter IKKE bitsetting for +R/RW. Da må du bruke uoffisiell firmware.

 

Det samme gjelder NEC ND-2510A hvis du har nyeste orginale firmware støtter denne også bitsetting for DVD+R Double layer, men IKKE for DVD+R/RW. Da må du bruke uoffisiell.

 

ND-2500A må du også bruke uoffisiell firmware til for å få bitsetting!

 

Og ingen NEC brennere støtter å brenne DVD-RAM så det er også feil!

Lenke til kommentar
Her var det mye ukorrekte opplysninger.

 

Selges nå: NEC ND-3500AG (samme om den kalles 3500A eller bare 3500). Støtter bitsetting for Double layer plater. Støtter IKKE bitsetting for +R/RW. Da må du bruke uoffisiell firmware.

 

Det samme gjelder NEC ND-2510A hvis du har nyeste orginale firmware støtter denne også bitsetting for DVD+R Double layer, men IKKE for DVD+R/RW. Da må du bruke uoffisiell.

 

ND-2500A må du også bruke uoffisiell firmware til for å få bitsetting!

 

Og ingen NEC brennere støtter å brenne DVD-RAM så det er også feil!

takk for ett godt og klargjørende svar, da er jeg litt bedre med i svingene. brw, sjekk pm (var vel deg jeg snakket med)

Lenke til kommentar
NEC 3500A writes double layer media as DVD+R DL by default... but you can easily change it with latest DVDInfoPro

 

On the other hand, many users are trying several hacked firmwares to allow booktype setting support with SL media...

 

Using the latest firmware updates with both TDK and NEC drives, i was happy to see that DVD+RW media is recorded as DVD-ROM by default... maximum compatibility, that is...

 

I will also test tdk 882N and 2510A, and i 'll get back to you...

 

P.S.: rumors say that it is difficult for firmware hackers to enable DVD-ROM booktype by using original NEC's firmware... but i don't think that is true...

 

http://www.cdrinfo.com/Forum/tm.asp?m=79578

Lenke til kommentar
NEC 3500A writes double layer media as DVD+R DL by default... but you can easily change it with latest DVDInfoPro

 

On the other hand, many users are trying several hacked firmwares to allow booktype setting support with SL media...

 

Using the latest firmware updates with both TDK and NEC drives, i was happy to see that DVD+RW media is recorded as DVD-ROM by default... maximum compatibility, that is...

 

I will also test tdk 882N and 2510A, and i 'll get back to you...

 

P.S.: rumors say that it is difficult for firmware hackers to enable DVD-ROM booktype by using original NEC's firmware... but i don't think that is true...

 

http://www.cdrinfo.com/Forum/tm.asp?m=79578

Ok, men det gjelder enda ikke +R (det er så sjeldent jeg bruker +RW - så jeg har ikke sjekket om de ble brent som DVD-ROM med siste firmware). Vil du ha +R bitsetting må du nok bruke uoffisiell......

Lenke til kommentar
Hva tror du om neste firmware fra Nec, vil den støtte +R bitsetting ?

Ut ifra det jeg har sett med NEC ND-25x0A så tviler jeg på det.

 

HP sin 8x brenner er også en NEC ND-25x0A MED bitsetting - begge brennerene har fått fler firmware oppgraderinger, alle HP firmware versjonene har vært MED bitsetting, mens alle NEC firmware versjonene har vært UTEN bitsetting.

 

Så det virker som om NEC konsekvent velger å IKKE støtte bitsetting på brennere solgt under sitt eget merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...