Gå til innhold

Dempe NorthQ Silent PSU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du hvilken størrelse jeg bør ha på motstanden?

 

Maskinen er ganske stille ja; med Rheobusen kan jeg justere kabinettviftene helt av. Cpu-vifte er en Arctic Cooling Silencer 64 TC. Og på skjermkortet (9800Pro) har jeg en Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer"

Dette må du regne deg til, og muligens prøve deg litt fram, usikker på specen på viften for øyblikket..

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å bruke Rheobusen også på PSU-vifta.

Ved lav last ligger den likevel på 9 volt, og vifta går ganske fort. Tror ikke den trenger så høy hastighet hele tiden. Ønsker derfor ha mulighet å justere den manuelt :) (Hvis dette er et dumt forslag så la meg få vite d...)

Lenke til kommentar
Jeg er nå ganske nær å få pc`en så stille som jeg vil. :)

 

Det som bråker mest nå er NorthQ Silent 400W NQ 4001 PSUen (den var ikke så stille som jeg håpet).

 

Kan jeg koble PSU-vifta til min Sunbeam Rheobus? Jeg har en utgang ledig.

Eller bør jeg skifte vifte? Noen som har tips?

hører du den litt ?

eller bare lite ?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hva som er lite og mye støy. Jeg hører den "litt", men ikke veldig mye. Og ant dB er det hvertfall vanskelig å gjette. Tror ikke dere som kjøper den blir skuffet.

Grunnen til at jeg hører den er at de andre komponentene mine er veldig stille.

 

Jeg har nå kobla vifta til Rheobusen slik at jeg kan justere den sjøl. (Jeg justerer den til ca.7V istedenfor 9V som er vanlig, og nå er det STILLE)

 

Edit: Jeg ble kanskje en smule skuffet over at den ikke hadde strømper, siden den de testa på Overklokking.no hadde det.

Endret av Enviro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...