Enviro Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg er nå ganske nær å få pc`en så stille som jeg vil. Det som bråker mest nå er NorthQ Silent 400W NQ 4001 PSUen (den var ikke så stille som jeg håpet). Kan jeg koble PSU-vifta til min Sunbeam Rheobus? Jeg har en utgang ledig. Eller bør jeg skifte vifte? Noen som har tips? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Bytte av vifta skal være mulig, men det er ikke mange vifter som er spesielt mye mer stillegående. Du kunne muligens koblet på en motstand på + kabelen til viften slik at den får noe lavere spenning, men da må du være forsiktig å sjekke at viften alltid starter forresten, du må ha en sinnsykt stillegående maskin om strømforsyningen bråker Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Vet du hvilken størrelse jeg bør ha på motstanden? Maskinen er ganske stille ja; med Rheobusen kan jeg justere kabinettviftene helt av. Cpu-vifte er en Arctic Cooling Silencer 64 TC. Og på skjermkortet (9800Pro) har jeg en Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) MIST sin 120mm-vifte er ganske stille av seg. Bruker denne på min chieftec strømforsyning, og den hører jeg overhodet ikke! Billig er den også Red: husk å bruke de samme ledningene som på den originale viften, for da får du den fin og temperaturregulert Endret 14. september 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vet du hvilken størrelse jeg bør ha på motstanden? Maskinen er ganske stille ja; med Rheobusen kan jeg justere kabinettviftene helt av. Cpu-vifte er en Arctic Cooling Silencer 64 TC. Og på skjermkortet (9800Pro) har jeg en Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" Dette må du regne deg til, og muligens prøve deg litt fram, usikker på specen på viften for øyblikket.. Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Jeg kommer nok til å bruke Rheobusen også på PSU-vifta. Ved lav last ligger den likevel på 9 volt, og vifta går ganske fort. Tror ikke den trenger så høy hastighet hele tiden. Ønsker derfor ha mulighet å justere den manuelt (Hvis dette er et dumt forslag så la meg få vite d...) Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 hører du North Q veldig mye ? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har samme PSU, har litt problem med at vifta endrer fart av og til, så det blir en liten "gap" i lyden. Tror du kan lett finne en 120mm vifte som bråker mindre. (Antar det er den du har?) Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg er nå ganske nær å få pc`en så stille som jeg vil. Det som bråker mest nå er NorthQ Silent 400W NQ 4001 PSUen (den var ikke så stille som jeg håpet). Kan jeg koble PSU-vifta til min Sunbeam Rheobus? Jeg har en utgang ledig. Eller bør jeg skifte vifte? Noen som har tips? hører du den litt ? eller bare lite ? Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Gulp, jeg har nettopp bestilt den strømforsyninga... bråker den mye asså ? trodde 120mm vifter 12-17 db var lite jeg da.... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Gulp, jeg har nettopp bestilt den strømforsyninga... bråker den mye asså ? trodde 120mm vifter 12-17 db var lite jeg da.... Man skal være utrolig følsom for lyd om man hører den, så man kan ta det med ro. Edit: Eller så ser jeg veldig annet på hva som er stille eller ikke. Endret 25. september 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Det er vanskelig å si hva som er lite og mye støy. Jeg hører den "litt", men ikke veldig mye. Og ant dB er det hvertfall vanskelig å gjette. Tror ikke dere som kjøper den blir skuffet. Grunnen til at jeg hører den er at de andre komponentene mine er veldig stille. Jeg har nå kobla vifta til Rheobusen slik at jeg kan justere den sjøl. (Jeg justerer den til ca.7V istedenfor 9V som er vanlig, og nå er det STILLE) Edit: Jeg ble kanskje en smule skuffet over at den ikke hadde strømper, siden den de testa på Overklokking.no hadde det. Endret 25. september 2004 av Enviro Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bare kjøp ett kitt, og ordne de selv Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Bare kjøp ett kitt, og ordne de selv hva er kit ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) kitt er no fugemasse eller hva det heter for vinduer etc. Kit er en pakke, (engelsk) Fikk ikke med sammenhengen her gitt edit: var vel ett sett krympestrømper du skulle kjøpe for å samle kablene Endret 28. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Strengt tatt er kit et sett og ikke pakke (hvis begrepet skal være korrekt) Lenke til kommentar
klikko Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Bare kjøp ett kitt, og ordne de selv akkurat det han prøver å unngå da Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg mente sånn strømpekitt! som man trer overkablene! Endret 28. september 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ok men demper strømpekit noe ? ville vel vært best og ta støydempingsmatter rundt hele Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå