b-real Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Ja så er det noe nytt å spørre om :smile: Sitter med R.H. 7.2 og den er vanvittig treig i oppstarten. En av grundene er når han skal laste "Eth0" så står den som oftest i nesten et halvt minutt og for så og gå videre. Noen måte til å redusere den tida? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 det sliter jeg oxo med.. må bruker jeg mandrake 8.2, men jeg hadde ikke no problem med det i 8.1 (eller hvem det var). har finni ut at jeg ikke kan ha at eth0 blir skrudd på når jeg booter.. noen som har en kommando for å starte nettverket uten å måtte bruke mkd kontroll senter eller hva det het? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 # /etc/init.d/network start Hvis du ikke er root: # su root /etc/init.d/network start Burde funke. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 kjører eth0 på DHCP eller er den konfigurert manuelt. Hvis den kjører på dhcp kan du kjøre # netconfig og konfigurere den manuelt. _________ Tresprit alle gode ting er tre Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 14:28, Cronius skrev:# /etc/init.d/network startHvis du ikke er root:# su root /etc/init.d/network startBurde funke. funka det, men det skrur ikke på eth0, men det gjør $ ifup (eth0), men takk fordet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå