Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treigt å komme igang med WinMx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første ER WinMX et UTROLIG treig program. I tillegg kan det være internett forbindelsen din, skift til f.eks KaZaA og får raskere loading tider (husk å se i nyhetene fra Hardware.no om hvordan du fjerner de filene som gjør Pc'n intagelig for gratis reklame, ikke noe farlig. Hos meg er det fjernet, uten problemer)

Lenke til kommentar

Auda. Det her kan fort utarte seg til en "hva er best" krig.

Men for å holde seg til det egentlige spørsmålet. Er du bak en firewall eller gateway/proxy?

Hvis du er det så vil det nok ta litt tid å logge seg på og du får ikke alle features i winmx. Det du må gjøre er å åpne for port 6699 tcp og 6257 udp i router/proxy/firewall til din spesifikke maskin.

Det samme ville forresten også være tilfelle for andre p2p klientapplikasjoner (som f.eks kaaza), men der gjelder selvsagt andre porter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 12:32, gutorms skrev:

Men for å holde seg til det egentlige spørsmålet. Er du bak en firewall eller gateway/proxy?

Hvis du er det så vil det nok ta litt tid å logge seg på og du får ikke alle features i winmx. Det du må gjøre er å åpne for port 6699 tcp og 6257 udp i router/proxy/firewall til din spesifikke maskin.

Det samme ville forresten også være tilfelle for andre p2p klientapplikasjoner (som f.eks kaaza), men der gjelder selvsagt andre porter.

jo jeg bruker ZoneAlarm. Hmm når det gjelder dette er jeg en skikkelig Class A n00b, men jeg skal se hva jeg får til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...