Gå til innhold

Termisk pasta har ingen effekt!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på jobb og leser PC world ekstra som kom i posten idag, alltid gøy og lese litt om det som skjer ute i den store verden :) Hovedtemaet i denne utgaven er: Oppgradere eller ny pc? De forteller deg som forbruker om du bør oppgradere eller bygge ny og hva du må regne med av kostnader, grei artikkel egentlig men så kom bomben: en jeg regner med sitter i redaksjonen skriver følgende og jeg siterer: "Et hjelpemiddel for å få ned temperaturen til prossesoren er termisk pasta mellom prosessor og kjølevifte. Selv om tuben er stor, skal den ikke tømmes over prosessoren. I beste fall er effekten null, i verste fall motsatt".

Kan noen i h..... si meg at denne personen vet hva han snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg leser det en gang til så skjønner jeg at det betyr at hvis man pøser på med for mye pasta så forsvinner hensikten.

Hvis det er det han mener (og det tror vel jeg også i grunn) så har han ordlagt seg veldig dårlig og burde heller skrevet et tynt lag eller hvordan man legger det på.

Lenke til kommentar

PC World har ikke så mye vekt på selvbygde-faseovergangskjølings løsninger og volt moddefikasjoner av skjermkort!

De mener at man ikke skal kline på hele tuben. - Ja alt for mye kjølepasta/termetisk pasta/goop vil kunne virke negativt!

Oftest frarådes pasta til "permanent montering" og heller thermal paden eller tapen som følger med noen kjøllere, men jeg har nå mine egene meninger om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...