bob_kaare Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Fattern bestilte internett fra telenor(2000/256) på min ordre for noen uker siden. Om langt og lenge, fikk vi vite at dem på torsdag den 16. skulle montere modem og legge kabel. Så fikk jeg plutselig beskjed fra telenor at dem ikke har mere båndbredde tilgjengelig på den plassen jeg skulle ha bredbånd(regner med at det ikke er bygd ut mere på sentralen). Plassen heter Tynset kommune, i Hedmark fylke, og ligger godt innenfor rekkevidde til sentralen. Telenor hadde heller ikke noe svar på når de kom til å bygge ut, eller anskaffe mere båndbredde, og det beste vi kunne håpe på, var at noen andre kvittet seg med linjen sin, så vi kunne få litt båndbredde. er det bare meg, eller er telenor overraskendes uproffensjonelle i denne sammenhengen??? det hjelper jo ikke å finne noen andre leverandører, siden de bare leier linje av telenor.... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) De leier linjer, men det som begrenser er som regel utstyret, dvs en såkalt D-Slam som må installeres i sentralen. Virker mer sannsynlig at det er på utsyret det er fullt og ikke i kablene. Da må det være gamle kabler og veldig mange mennesker på en enkelt sentral. Det kan være, men virker ikke så sannsynlig som at det er fullt på at utstyrsenheter. Prøv hos NGT eller andre. Det skader ikke. Endret 14. september 2004 av Pop Lenke til kommentar
bob_kaare Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 nå har telenor fått stutrett frem at det er linjen inn i den gamle blokka jeg bor i som er problemet. de har også sagt at det skal være i stand til 1. Desember OM det ikke blir tæla i bakken.....er det bare meg eller blir det tæle i bakken vært år???blir bare mer og mer oppgitt, trur vi ikke får I nett i det halvåret her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå