Hoax Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg var litt for sterk da jeg dro til en overfallsmutter på niplen til trykksiden av vannpumpen min så det ble en liiiten sprekk som selvfølgelig lekker. Jeg trenger ny pumpe, men aner ikke hvilken jeg skal kjøpe. Eheim er jo velkjent og av høy kvalitet, men de er unødvendig dyre. Jeg har kjøling på CPU, GPU og så går det gjennom en middels stor radiator. Trenger en stillegående pumpe med bra kvalitet. 220V eller 12V fra PC PSU blir det samme... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hydor skal vist være bra, tror de har en utgave på microplex. Eheim er ikke så dyr, men du må vist modifisere noe for å få den stillegående. Ikke sikker på hva som må gjøres. Til din vannkjøling trenger du nok ikke så kraftig pumpe, hvilken diameter er det på slangene dine? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Har 10mm ID på slangene. Hvis jeg har for kraftig pumpe så blir det vel bare dårligere kjølt i radiatoren siden vannet suser så fort gjennom... Hydor S. L20 II kunne kanskje passet, den har vist trykkregulator, men den må vist tas bort? Hehe bare 195,00,- hos microplex. Fins jo en L30 versjon av denne også ser jeg. Blir kanskje å oppgradere radiatoren min nå snart til en stor (3x 120mm vifte variant) bør kanskje ha det i tankene når jeg bestiller. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvilken pumpe hadde du tidligere? Noe posetivt / negativt ved den? Nå har du muligheten til å skaffe en pumpe som passer deg og din PC bedre ..... Fordi du fortjener det Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har denne AC "aquastream" vannpumpe, m/MIST logo til 795,00,- på Microplex, var bare uheldig da jeg strammet mutteren sånn at niplen ble mere nedskrudd ellers så var det en helt genial pumpe. Stillegående, fint frontpanel og med 12V kontakt så du kan bruke vanlig strømuttak fra PSU. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Silikon og motortape? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Det er midt på en flate det har sprukket, tenkte å ta en gammel loddebolt å stryke over sprekken til den smeltet sammen, men det kan like godt hande plasten trekker seg sammen så sprekken blir større. kan prøve å lappe med annen lettsmeltet plast hvis jeg bare finner noe. Anyway, har tenkt å skaffe større radiator så da vil nok større pumpe trenges uansett. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 En kamerat fikk Hydor L30 for 2-3 dager siden, den er stillegående og veldig bra. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Om jeg skal ha større radiator nå så blir det kanskje en Hydor L30, får se om jeg finner noen tester. Endret 19. september 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg kan absolutt anbefale Hydor L20! Stillegående og får pumpet endel vann Lenke til kommentar
thoro Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har en Hydor L20 som jeg nå må bytte ut. Den sluttet å pumpe, og da jeg åpnet den var bladene på impelloren så og si helt borte! Så det blir nok ikke flere Hydor på meg; dette må vel tyde på dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Det hørtes merkelig ut, vet du hvordan den skal se ut når den er ny da? Har vel ikke tatt batterisyre istedenfor batterivann på tanken hehe Får man ikke kjøpt reservedeler til hydor L20? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg hadde en L20 som fulgte med Waterchill settet mitt. Bladene løsnet på denne etter et halvt års bruk så jeg måtte bytte den ut. Nå har jeg L30, Den virker mere solid, bråker lite. 120mm viftene mine overdøver den. Er veldig fornøyd. Kjøpte den direkte fra asetek sin webshop og de har mange versjoner av denm dvs. med forskjellige koblinger. Det eneste negative med L30 er at den tar større plass enn L20. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Maxi-Jet på www.webzoo.net Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Hmm hvilken "Maxi-Jet" tror du jeg trenger? Er dette hele pumpeopplegget "Maxi-jet Pumpehode PH 1200" Har ikke peiling på hva pumpehode er men det høres jo bare ut som en del hehe Og prisen er bare 325.00,- Endret 23. september 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Eheim 1046/1048 er en god pumpe.. og er ikke hørbar i det hele tatt.. Det er min erfaring Lenke til kommentar
Launch Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jepp Eheim funker De er veldig holdbare, reservedeler får du jo også tak i. En 1048 vil nok passe ditt system tenker jeg. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei Jeg har en hydor L20 her som jeg monterer i mitt vannkjølingssytem. Men det lekker fra den ene nippelen, den som peker opp, der vannet går ut i en slange oppover. Jeg har stramma den blåe mutteren mye, men enda lekker det vann derfra. Noen som vet hva som er i veien? Finner ikke ut hva som er feil. Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Sikkert samme som på min ,pitteliten sprekk. Gikk ikke ann å reparere Lenke til kommentar
jingt Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 kan jo bruke silikon for å tette den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå