steinberg Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 har kjøpt wd 80 gig men får ikke lagt inn os på den! alt virker greit helt til den skal starte opp etter innstalasjon. da låser den seg med ett forvrengt bilde! hva er galt disken virker fint ellers. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Prøv å installere igjen hvis du ikke har gjort det. Ellers er det mye som kan være galt, men har ikke nok greie på det selv. Lenke til kommentar
pine Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg antar at den er partisjonert, siden du går gjennom første delen av instalasjonen. Hva OS? Hva er andre specs på maskinen din. Det er sjeldent at disken er grunnen til OS krasj. Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 har prøvd å formatere og innstalere 5 ganger nå med samme resultat Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 win xp og det virker fint på en annen disk som jeg bruker. men vil så gjerne bruke den nye disken til os. noen andre son vet hva som er galt! Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Prøv å sette den på "cable select" istedenfor "master" Alle WD disker liker seg best på denne jumpersettingen. Ellers kan du jo prøve å poste i det rette forumet - http://forum.hardware.no/viewforum.php?forum=62&10395 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: [RCG]Balthazar skrev (2002-05-09 11:45):Prøv å sette den på "cable select" istedenfor "master"Alle WD disker liker seg best på denne jumpersettingen.Ellers kan du jo prøve å poste i det rette forumet - http://forum.hardware.no/viewforum.php?forum=62&10395 Eventuelt flytte på jumperen, eller ta den ut. HDD har en lei tendens å ikke fungere når den blir satt som "Master" alene på en IDE-kabel. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 11:21, steinberg skrev:har kjøpt wd 80 gig men får ikke lagt inn os på den! alt virker greit helt til den skal starte opp etter innstalasjon. da låser den seg med ett forvrengt bilde! hva er galtdisken virker fint ellers. Steinberg har hatt samme problem,D var hovedkortet som var defekt,kortet klarte ikke å kjøre cpu på maxs som er 1000/133,når eg startet opp på 1000/100 da virket setupen,Har du overklåkket pc din.Kjetil Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 nei har ikke overklokket og hoved kortet er helt nytt Asus a7v333 men det kan ikke være hovedkortet når det virker helt fint på en annen disk! har prøvd flere jumper stillinger Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 12:29, steinberg skrev:nei har ikke overklokket og hoved kortet er helt nyttAsus a7v333 men det kan ikke være hovedkortet når det virker helt fint på en annen disk!har prøvd flere jumper stillinger steinberg hvor har du plasert disken i 33/66ataKjetil Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 visst du bruker 2 disker må du passe på at disken står på slave, har du en disk(wd80gig) så skal jumperen vere vekk!, og bruker du 2 disker med wd80 som master må den stå på master (den disken som er master må stå i "enden" av ata kabelen! ellers så må jo du partisjonere den, få en primær dos partisjon osv... Lykke t :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Kanskje det er en defekt HDD? Jeg har WDC 80GB, men med 8mb cache. De fungerer helt fint... men jeg ville vurdert å sette jumperen på cable select... på den måten finner HDD ut selv åssen den skal stå i BIOS. Åssen OS prøver du å legge inn? Fra CD? Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 windows xp fra cd. har prøvd alle jumperstillinger også uten jumper, prøvd disken alene og sammen med andre men den låser seg på restarten etter innstalasjon! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: steinberg skrev (2002-05-09 13:39):windows xp fra cd. har prøvd alle jumperstillinger også uten jumper, prøvd disken alene og sammen med andre men den låser seg på restarten etter innstalasjon! Har du prøvd forskjellige cd-plater? Det kan være problem med plata som gjør at winxp ikke installeres skkikelig. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 12:00, B|Real skrev:Eventuelt flytte på jumperen, eller ta den ut. HDD har en lei tendens å ikke fungere når den blir satt som "Master" alene på en IDE-kabel. Jeg hadde ett problem med en 120GB "SE" disk. Funka fint når jeg brukte cable select istedet for master. Merkelig men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå