Gå til innhold

Hjelp til hovedkort og minne

PettersenX

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny PC, men det jeg ikke kan så mye om er hovedkort og minne. :whistle:

- Jeg skal ha en AMD Athlon 3200+ prosessor, for den er grei til mitt formål.

- Jeg tenkte på 1024 Mb RAM, men jeg vet ikke helt hva slags. Noen foreslo OCZ, og jeg synes OCZ virker grei, men hvilken modell bør jeg velge?

- Når det gjelder hovedkortet, har noen foreslått tre typer for meg: 'Asus K8V SE Deluxe', 'Abit K8N Max3' og 'Gigabyte K8NSP nForce 3'. Er dette bra hovedkort eller skal jeg velge noen helt andre? Gigabyte nForce3-hovedkort er hva de fleste har foreslått. Abit-hovedkort er hva de færreste har foreslått.

PCen skal brukes til filmer, musikk og spill hvis noen lurte på det. Den skal nok overklokkes, men ikke så mye (til å begynne med). Det er ikke vits å foreslå det nyeste på markedet, for da blir PCen bare så dyr. :ermm:

Legg gjerne med linker og priser :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.....

MSI K8N NEO Platinum Socket 754 hovedkort har fått mye skyt

AMD Athlon 64 3200+ Socket 754

1024 MB (Twinmos Kit m/ 2x512 MB)

Har akkurat dette selv, og det fungerer UTMERKET.

Så vil det snart komme noen å si at du bare MÅ ha corsair minne, noe som er bare tull. Jeg personlig kan gå god for det overnevnte. Hvis du kan legge inn et par lapper ekstra så ville jeg gått for et socket 939 system.

-z00l-

Lenke til kommentar

Vel...

Jeg har hørt at det eneste MSI er gode på, er å lage brennere. Jeg har også hørt at TwinMos ikke er en bra minneprodusent. En kamerat av meg har i hvert fall ikke gode erfaringer med TwinMos (samme med Corsair)...

Hmm... :hmm:

Lenke til kommentar

Vel...

Jeg har hørt at det eneste MSI er gode på, er å lage brennere. Jeg har også hørt at TwinMos ikke er en bra minneprodusent. En kamerat av meg har i hvert fall ikke gode erfaringer med TwinMos (samme med Corsair)...

Du kan trygt bruke TwinMos på nForce3 250, så det er bare sprøyt det du har hørt.

MSi sitt hovedkort er og et godt valg. Hvis du vil se etter andre alternativer, er f.eks epox et godt valg ;)

Lenke til kommentar

Vel...

Du kan trygt bruke TwinMos på nForce3 250, så det er bare sprøyt det du har hørt.

MSi sitt hovedkort er og et godt valg. Hvis du vil se etter andre alternativer, er f.eks epox et godt valg ;)

Har hørt at Epox og er bra, ja. Gigabyte og Epox. Har hørt fra en person at Abit kan låse seg innimellom, men et par kamerater av meg har Abit, og de har ingen dårlige erfaringer med Abit. Noen andre sa at Asus var bra...

Selv om du får god hjelp på dette forumet, så er det mange som mener forskjellig. Det er så forvirrende når noen påstår ditt og andre påstår datt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...