Thombr86 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Min kjære 160GB S-ATA disk dødde brått og brutalt i går. Jeg hadde montert kabelstrømper på noen av ledningene fra PSU, samt den overgangen til S-ATA. Sjekka at alle lederne var kobla rett, 12V er på 12V og 5V på 5V, jord mener jeg at jeg satte riktig inn, men har det noe å si om jeg svitsjer på de? jord er jo jord. Uansett, nå er jeg på jakt etter et kretskort til disken, og løsningen blir vel å bestille fra Seagate, men hvor mye kommer de til å ta? Eller skal jeg ta sjangsen på at komplett tar det som garantisak? Disken er ca. 7 mnd gammel. Hjelp PS: jeg skal ha data'en som er på disken. Endret 14. september 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
slettet Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skal du ha dataen som ligger på disken skal du iallefall ikkje sende den inn til komplett. Kjøp heller ein identisk disk på komplett (samme varenummer som den andre), og bytt om.. Veit ikkje som det verker, men ein kan jo håpe. Men kossen det går med garantien veit eg ikkje. Eller: Jo. Garantien utgår når du begynner å flytte på print. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Sender du den inn til komplett. så sender komplett den til produsent. Så sender produsent ny disk til komplett. så sender komplett disk til deg. så lenge det ikke er en synlig brukerfeil på den.. disken blir 99% sikkert ikke sjekka av produsent Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Da utelukker vi retur, kanskje jeg må satse på å kjøpe en till da, også flytte over kretskortet, ta backup, flytte tilbake kortet, og levere den inn på retur. Men jeg skal sende mail til Seagate og se om at de kan sende meg nytt printkort, og evt. hvor mye det vil koste. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Seagate solgte ikke løse deler, så jeg får prøve å sende mail til mange webshopper og spørre om de har defekte disker med gode printkort. Ellers så må jeg kjøpe en ny disk og flytte over printkortet. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 _Svært_ lite truleg at websjapper har print liggende. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Kontaktet Mamoz, Netshop og Komlett for å sjekke, men ingen av de solgte det løst. Så da blir det bestilling av ny disk snart og flyting av kretskort, hvis ingen har et jeg kan låne da...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå