frodokomodo Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har problemer med å få kontakt mellom adsl modem og uttak. Får kontakt når jeg bruker isdn linjen men ikke nettverks kabel. Avstanden mellom modem og uttak er ca 100 meter. Noen som vet om det er no begrensing på hvor lang nettverkskabelen kan være? Er avstanden for lang? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skal vel ikke brukes nettverksledning mellom modem og uttak? Jeg bruker ihvertfall en vanlig sort telefonledning. Men kan jo hende at det er forskjell fra ISP til ISP. (Jeg har telenor) Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det er anbefalt å ikke ha lengre enn 5 meters kabel mellom vegg uttak og splitter, maks 10meter, samt ikke anbefalt å ha mere enn 5meter fra splitter til modem, maks 10meter. Dette grunnet signal tapet på linjen. Plasser modemet ved vegg uttaket, og legg ledningen mellom modemet og PCen.. er vel maks 120meter ell.no den lengden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå