Cro Cop Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det er ofte slik at sider blir vist forskjellig i disse to nettleserene. Nå tenkte jeg å lage min egen hjemmeside, og da henta jeg en gratis template som jeg har lyst å bruke. Ettersom jeg vet om at disse nettleserene har en tendens til å vise frem websider forskjellig lurte jeg på om noen vet hva som er galt i dette tilfelle. Jeg vil jo ha lik resultat i alle browsere når jeg skal publisere den ferdige siden min. Forskjellene er markert inni røde sirkler. 1. Linkene har 2 forskjellige farger. 2. Det er større mellomrom mellom teksten i Opera i menyen. 3. Scrollbaren har 2 forskjellige farger. Sida med Opera Sida med IE Side i html Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Hovedproblemet er at Microsoft ikke gidder å føle ISO-standardene som blir satt innen dette emnet. Det gjør at Internet Explorer tolker kodene på sin egen måte, og har ikke så bred støtte som andre, og bedre, browsere. Angående scrollbaren, eller heisen som det heter, så bør du ikke bytte farge på denne. La den være i standard OS-farge. Hvorfor? La PoleCat linke til et innlegg av epsilon Dessuten er custom scrollbar et fenomen som er rimelig dårlig støttet, det er vel bare IE og noen Opera-versjoner som har støtte for denne funksjonen..? Edit; Mulig du ville ha forslag på kode som gjorde ting bedre Endret 14. september 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Dessuten er custom scrollbar et fenomen som er rimelig dårlig støttet, det er vel bare IE og noen Opera-versjoner som har støtte for denne funksjonen..? Styling av heiser kan slåes på i Opera, men er av som default hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 La PoleCat linke til et innlegg av epsilon http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1846925 Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Bra innlegg fra epsilon det der! (og ikke minst, bra lenket av PoleCat ) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hovedproblemet er at Microsoft ikke gidder å føle ISO-standardene som blir satt innen dette emnet. Det gjør at Internet Explorer tolker kodene på sin egen måte, og har ikke så bred støtte som andre, og bedre, browsere. ISO? Jeg trodde det var w3c som stod for utviklingen av HTML og CSS, jeg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hovedproblemet er at Microsoft ikke gidder å føle ISO-standardene som blir satt innen dette emnet. Det gjør at Internet Explorer tolker kodene på sin egen måte, og har ikke så bred støtte som andre, og bedre, browsere. ISO? Jeg trodde det var w3c som stod for utviklingen av HTML og CSS, jeg. W3C utvikler vel ISO-standarder.. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hovedproblemet er at Microsoft ikke gidder å føle ISO-standardene som blir satt innen dette emnet. Det gjør at Internet Explorer tolker kodene på sin egen måte, og har ikke så bred støtte som andre, og bedre, browsere. ISO? Jeg trodde det var w3c som stod for utviklingen av HTML og CSS, jeg. W3C utvikler vel ISO-standarder.. Tja, iso-standarden for html er ikke lik standardene som w3c har. Her finner du iso-standarden: http://www.cs.tcd.ie/15445/15445.HTML. Denne bygger på w3cs html 4.01 standard. Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Linken finnes ikke Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tja, iso-standarden for html er ikke lik standardene som w3c har. Her finner du iso-standarden: http://www.cs.tcd.ie/15445/15445.HTML. Denne bygger på w3cs html 4.01 standard. Blah, prike pirke. Det er W3C som setter standardene innen WWW, på samma måte som det er ICANN og ISOC som setter det for Internet generelt (domener, teknisk utvikling). For World Wide Web (softwarebaserte tjenester innen web), er det W3C som setter standarder. Begge disse jobber MOT ISO-standarder. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tja, iso-standarden for html er ikke lik standardene som w3c har. Her finner du iso-standarden: http://www.cs.tcd.ie/15445/15445.HTML. Denne bygger på w3cs html 4.01 standard. Blah, prike pirke. Det er W3C som setter standardene innen WWW, på samma måte som det er ICANN og ISOC som setter det for Internet generelt (domener, teknisk utvikling). For World Wide Web (softwarebaserte tjenester innen web), er det W3C som setter standarder. Begge disse jobber MOT ISO-standarder. Joda, men tenkte bare det kunne være litt greit med pirking her siden drange_net spurte. Har jo egentlig ikke så mye å si, men synes det er greiest å bare si w3c sine standarder siden det forhåpentliglvis blir mindre forvirring da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå