Gå til innhold

LAN Party kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei men jo mer du klokker jo mer w trenger d, det som fk trenger 500w psu kan jeg tenke meg, og et skikelig kraftig system trekker gaaanske mye, og hvis du klokker det trenger det enda mer, og hdd tar litt strøm, så hvis du klokker bør du velge 500w pluss at den sikkert skal vare en stund, da er det gså vitig med mye watt, så vil anbefale fra 400-500w men hvis du feks skal klokke en gf6800(x800) og en kraftig psu og har mange hdd så bør du ha fra 480-520.

Lenke til kommentar
Er det snn at, jo mer watt du har i PSU'en jo bedre er det. Hvordan regner jeg ut hvor mye jeg trenger da?

Nei, så langt i fra...

Kvaliteten på komponetene variere veldig.

Hva produsenten skriver som spec kan til tider være å skryte på seg litt vel mye på "billige" enheter, "dyre" enheter gjør ofte det motsatte :)

Noen produsenter operer med Peak effekt og ikke konstant effekt på Watt beskrivelsene deres, så meget stor forskjell der... Sjekk det!

Sjekk også Amp på de forskjellige linjene, ligger noen av dem litt lavt så er det et tegn på at det er noe muffins. Så sjekk mellom forskjellige produsenter.

Aspire som ble nevnt er en bra strømforsyninger tatt i betraktningen prisen, litt lav amp på +5, men hadde ingen problemer under test eller i senere tid med denne.

Det desverre slik at en god strømforsyning koster endel, men ikke glem hvor viktig denne delen er og hvor mye penger man kan spare seg om man kjøper noe sikkelig til å begynne med ;)

Lenke til kommentar
Nei men jo mer du klokker jo mer w trenger d, det som fk trenger 500w psu kan jeg tenke meg, og et skikelig kraftig system trekker gaaanske mye, og hvis du klokker det trenger det enda mer, og hdd tar litt strøm, så hvis du klokker bør du velge 500w pluss at den sikkert skal vare en stund, da er det gså vitig med mye watt, så vil anbefale fra 400-500w men hvis du feks skal klokke en gf6800(x800) og en kraftig psu og har mange hdd så bør du ha fra 480-520.

Hvor har du fått de tallene i fra? Tror du at du plutselig trenger 100W ekstra pga at du klokker skjermkortet?

Han har jo heller ikke sagt om han skal ha PSU eller ikke..

Lenke til kommentar

Jeg leste det på et forum at hvis man skal klokke anbefalte de 480-500w.

Husker ikke hvor da, men han hadde mye lavere specs enn det der, men de sa at siden han skulle klokke de meste som var så var det ikke nokk med antec 350w som han vurderte å kjøpe.

Så kan være jeg tar feil, men tror kansje du burde ta en litt kraftigere psu enn 350w hvis du skal klokke det der, egentlig hvis du ikke skal klokke det og.

Lenke til kommentar

Har 2 stk hd på 120 gig. 2 stk hd på 200, ene serial sata! 1 cd brenner, 1 dvd rom. 1 diskettstasjon. waterchill vannkjøling cpu+gpu+nb singel rad, amd 2500+ 4 kab vifter. 1 viftekontroll. 2*512 pc3200 ram. Radeon 9600xt fireblade ediotion! audegy 2 lydkort. netverkskort og diverse usb duppeditter! Noen ide om hva jeg trenger av strømforsyning? Kjøpte med en North Q 400 Watt idag, men den ligger på 11.98 og 11.92 på 12+ railen! Altså den undervolter! Resten er stabilt! Har ikke planer om å overklokke ennå! Tror dere detta vil holde av strøm eller?

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar

Hvis systemet virker ustabilt etter du skifta psu og du har alt det der, så er det nok psu a, fant denne 500 wattern hos 3dfxcool, nesten samme specs som f/s 400w, bare mye billigere, hva tror dere? Vil ikke kjøpt den før du får noen erfaringer, kan være feil specs g q-tec kopi, bare enda verre, man vet aldri....

Lenke til kommentar

Du store min tid. Da skulle vel egentlig Mist 350-watteren min bare gitt fra seg røyk, hylt i smerte og brent opp på mitt oppsett med en 2,8 @ 3,5GHz Prescott da? :roll:

Lenke til kommentar
9 kilo er ikke lett, pluss at den strømforsyningen er sikkert ikke all verden, hvis du skal klokke trenger du kansje mer, og senere må du kansje kjøpe ny for om et år krever et fullt klokka system mer enn 400w, kjøp det og en 520w aspire psu. :yes:

9 kilo er ikke lett? :ermm:

Mitt chieftec på 18 kilo løfter jeg lett med all harware inni, og jeg er ikke spesielt sterk :p

Lenke til kommentar
9 kilo er ikke lett, pluss at den strømforsyningen er sikkert ikke all verden, hvis du skal klokke trenger du kansje mer, og senere må du kansje kjøpe ny for om et år krever et fullt klokka system mer enn 400w, kjøp det og en 520w aspire psu. :yes:

9 kilo er ikke lett? :ermm:

Mitt chieftec på 18 kilo løfter jeg lett med all harware inni, og jeg er ikke spesielt sterk :p

9 kg er lett, vaffal i forhold til mitt Thermaltake Xaser kabbis i _stål_

Blir en liten trenings økt på hvert lan..

(26kg+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...