Gå til innhold

Fanadapter 60->80mm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om et Fanadapter og en 80mm vifte fungerer noe specc bedre enn en 60mm vifte rett på ribba? Men på microplex står det at;

En viftes evne til å arbeide med mottrykk avhenger til dels av selve viftens konstruksjon og til dels av motorens egenskaper. Ved blåsing vil det traktformede fanadapteret øke mottrykket viften arbeider med og det anbefales derfor at vifter med lave/middels mottrykksegenskaper monteres til å suge.

Men denne Papst 53m3/time 26 db bør vel være kraftig nok til at den kan BLÅSE luft på CPU ikke SUGE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-09 10:18, hasuwest skrev:

[...]

Men denne Papst 53m3/time 26 db bør vel være kraftig nok til at den kan BLÅSE luft på CPU ikke SUGE?

Spesifikasjonene du oppgir sier ikke noe om hvor godt viften jobber under mottrykk. Du oppgir støynivå og hvor mye luft viften flytter per time. Når Microplex sier at viften _bør_ monteres til å suge luft, så vet nok de hva de prater om.

Lenke til kommentar

Mm.. det vet jeg, men hvordan kan jeg sjekke at Viften klarer å blåse godt i mottrykk..

Men vil 80x80mm viften til å SUGE og Fanadapteret bli bedre enn en 60x60mm vifte som BLÅSER?

Mvh.

Simen Bakke

PII 400Mhz, 256 PC100/133 RAM, ATi Rage 4MB, Creative 3Dblaster Voodoo2 3DFX 12MB PCI, 8GB Maxtor, 17" IBM SoundBlaster VibrA 16, Logitech Pilot Mouse Optisk, Telenor ADSL 704/128k, Windows XP Pro

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-09 19:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

hasuwest skrev (2002-05-09 18:58):

Mm.. det vet jeg, men hvordan kan jeg sjekke at Viften klarer å blåse godt i mottrykk..

Men vil 80x80mm viften til å SUGE og Fanadapteret bli bedre enn en 60x60mm vifte som BLÅSER?

Ja.

Lenke til kommentar

En ting er rart

alle disse butikkene på nettet og jeg finner drømmeviften på nærbutikken i bygda mi

den er en standarvifte med en orginal 80x80 Titan vifte rett på kjøleribba jeg personlig tillpasset en 92x92 enermark vifte på den Og er veldig fornøyd

en kamerat av meg skrudde 2stk 80x80 oppå hverandre på den og han er også fornøyd

den tredje han demonterte taisol viften sin(med fanadapter og 80x80) til fordel for den og har ikke modifisert den den ennå

hvorfor finner man ikke dem hos microplex,3dfx cool osv.

Lenke til kommentar

På 3dfxcool så har dei adaptera, har en sjøl, satt en enermax på en funnel, tempen sank me MANGE grader, og i tillegg kan eg justere lyden, om eg ve ha stillegåande maskin eller "kald"....

Er godt fornøgd :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 22:59, hasuwest skrev:

Hei!

Det høres flotters ut, men noen som har prøvd en slik Papst vifte eller lignende på et Fanadapter? Ble dette mye bedre?

Har Papst og funnel, ja. Det ble omtrent like god kjøling, bare en god del mindre bråk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 18:58, hasuwest skrev:

Det kommer an på hva slags vifte du har fra før og hvilken vifte du bytter denne ut med. For meg ble det omtrentlig lik kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...