Murph[Y] Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg har en maxtor 120gb s-ata disk på 1 år som nylig har begynt å oppføre seg merkelig. Det høres ut som om den stopper(med et klikk), og så spinner igang igjen, gjentatte ganger. Dette kan skje både når jeg spiller, og selv når jeg egentlig ikke gjør noen ting. Når dette skjer henger alt til disken har startet igang igjen. Jeg har forresten merket at maskina har vært mye tregere i det siste... Holder den på å gå dukken, eller er det noen som har vært borti lignende problem? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Godt spørsmål, har 2 stk 80GB maxtor ATA disker. En av dem klikker og stopper opp i ny og ne. Tror disken(e) bør byttes ut ja, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Sjekk alle kablene, og at molex kontaktene til hdd sitter godt fast. Hadde et problem med løs strømkabel og at disken stoppet opp, spant opp igjen hele tiden. Endret 13. september 2004 av likferd Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ta backup av alt du vil beholde på den disken. Det høres ut som den tar kvelden. Etter at du har tatt backup scanner du etter bad sectors. Lenke til kommentar
Murph[Y] Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Hvilket program er best å bruke til å scanne ette bad sectors da? Er dette en garantisak lr? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skjedde noe liknende med meg, satt på en vifte jeg, siden diskene kjentest varme ut. Etter det har det ikke skjedd. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mine 2 disker er i raid. Snakket med salg på Netshop der jeg hadde kjøpt diskene. Han sa jeg måtte ta backup av all data og fjerne disken som hadde feil, som blir litt vanskelig når jeg kun har de 2 diskene, lol Finner vel en eller annen løsning på det. Er garantisak på disken som klikker i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå