Gå til innhold

Er det kult å være "kul"?


SupremeX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kul. det er jo vanskelig å definere det da :thumbup:

hva er å være kul ? det varierer fra sted til sted hva som der regnes for å være "kul" der.

og fra person til person, seff.

 

selv syntes jeg alle vennene mine er kule, selv om de fleste av dem verken

 

Røyker

Drikker

Fester

Knul*er

(de fester jo litt da, men ikke sånn hver helg og MÅÅ absolutt feste liksom)

 

poenget mitt er: man trenger ikke gjøre noe av det ovenfor for å være kul !

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt å støte på "de kule" fra ungdomsskolen nå. Noen er dophoder, noen er nedsyltet i gjeld, andre betaler barnebidrag til et par forskjellige.. og noen endte opp bak kassen på Rimi.

 

Hihi. :)

Er ikke mer enn 18 år, men allerede ser jeg tendenser til dette. Den som ler sist, ler best! :evil:

jepp :green:

Lenke til kommentar

Det er ikke fritt for at denne tråden vekker endel minner.

 

Jeg var vel selv det en kan kalle en av de kule gutta på ungdomsskolen, masse pøbelstreker, alkohol (holdt meg heldigvis unna dop), elendige karakterer...... og draget på damene.

 

(Min egen historie er i korte trekk at jeg klarte jeg å skjerpe meg, gikk 10.klasse for å bedre karakterene, brøt med de gamle "vennene", gjorde det bra på videregående, begynte å jobbe etter militæret samtidig som jeg utdannet meg videre på fritida. Sitter i dag med en relativt godt betalt jobb og et passe uspennende liv :p )

 

Nuvel, tilbake til de som fortsatte med å være kule.

En kan vel si at det gikk rimelig dårlig. Etter noen års narko helvete endte det med at to av dem hengte seg med kort tids mellomrom i skogen like nedenfor der jeg bodde. En tredje valgte å gjøre det hjemme i klesskapet. Er litt usikker på om det var enda en som tok livet av seg.

En annen fra denne gjengen traff jeg tidligere på gata av og til når han hadde permisjon fra psykiatrisk.

Og han som skaffet stoffet levde ihvertfall i perioder herrens glade dager. Etterhvert begrenset det seg til periodene imellom fengselsoppholdene.

 

Ellers hender det at jeg ser kjente fjes som står i byen og bommer penger av forbipasserende (stort kulere kan det ikke bli).

 

Nå skal jeg ikke påstå at det bare er dop som får folk til å ta livet av seg i den aldreren, en av mine beste kamerater fra ungdomsskolen som forøvrig var en lovende idrettsutøver blåste hodet av seg med hagle hjemme på rommet sitt mens han og søstera var alene hjemme.

 

Det ble kanskje i overkant med død og fordervelse her, jeg kan legge til at det også har "gått bra med" noen av de "kule". En av de aller kuleste fra den tiden har i dag en godt betalt jobb i oljebransjen selv om han satt i fengsel for å ha kjørt ihjel en fyr i en fotgjengerovergang under kappkjøring.

 

Det var i korte trekk min erfaring med det å være kul.

Og hvis det er en trøst for noen så er det ikke nødvendigvis de som hadde de beste karakterene på skolen som har kommet lengst senere i livet.

"De dummeste bøndene får de største potetene" er det noe som heter, men det er mer unntaket enn regelen.

 

 

Edit: La til litt

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Det at man fester, drikker og røyker mye trenger ikke å gå utover skolen. På ungdomsskolen og videregående hang jeg med de "kule", og det ble ganske dyrepark noen ganger. Likevel jobbet jeg hardt på skolen, og kom inn på den videregående som hadde 2. (eller var det 3.?) høyest inntakskrav det året.

Lenke til kommentar

Å se små kids drive å smugrøyke er jo bare evig gøy.

Og så ringer gode mamma hva?

Fort, vekk ifra røykegjengen. Stumpe den.. Stress!!

- nå må du komme hjem 21 vennen.

 

Flotte ungdommer "aZz".

Det kalles fjortiss. Det er ikke en alder, en fase. En fase som gjerne varer livet ut.

Enkelte klarer bare ikke å få respekt for seg selv og andre.

Det blir bare et stort løp i alderen 12-17. (Ja faktisk, fins jo eldre typer også.)

 

Å røyke på ungdomsskolen var noe jeg holdt meg unna, satset mer på skole jeg.

For man har en sjangse her i livet til å bli noe, hvorfor spolere den?

 

Om jeg føler for å ta meg en så gjør jeg det, men å bli avhengig på noe så skadelig og dyrt er uhørt.

Like greit å samle på diamanter og skjære seg jevnlig med kniv.

 

Å ha sex med noen er vel ikke noe annet en en flott ting. Men jeg må si pulings på en fest blir nokså kaldt for meg.

Dette er opp til enhver enkelt.

 

Men å være kul i fjortiss alderen består av hovedsaklig en ting. Å skille seg ut i "gangsta-stayl" Å røyke når man ikke har lov, å drikke. (brekke seg på øl, chille med tropico sunrise eller hva i alle dager de idiotiske rusbrusene heter)

 

Dette her er ett mønster som alle må gå igjennom. Kanskje heftig for den enkelte som er hovedmomentet. Å kaste druer på medelever, mens man røyker og sitter der i bukser store som seil.

Enkelte prøver så hardt å komme inn i miljøet så de røyker så godt de og.

Hvorfor? for å ikke bli mobbet? for å være noe de ikke er?

 

Som sagt, dette roer seg. Du kan vel igrunn se med en gang hvem som blir noe her i livet. Livet begynner ikke før man er voksen og klarer å takle medmennesker med respekt. (min mening..)

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt å støte på "de kule" fra ungdomsskolen nå. Noen er dophoder, noen er nedsyltet i gjeld, andre betaler barnebidrag til et par forskjellige.. og noen endte opp bak kassen på Rimi.

 

Hihi. :)

Ahh...

Mine spådommer om de såkalt kule i klassen min kommer alså til å stemme? :D

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt å støte på "de kule" fra ungdomsskolen nå. Noen er dophoder, noen er nedsyltet i gjeld, andre betaler barnebidrag til et par forskjellige.. og noen endte opp bak kassen på Rimi.

 

Hihi. :)

Hehe :D

 

Skal bli gøy å se hvordan det går med enkelte av mine x-venner om en 5 til 10 år ja. Onkelen min er narkoholiker (som du, psilocybe liker å kalle det :) ), og jeg har blitt mobba pga. han, og folk sa jeg kom til å ende opp som han og greier... Nå holder de samme personene som mobba meg på med å bli avhengig av hasj, røyker minst hver helg, enkelte røyker flere ganger om dagen... Og de sa jeg kom til å ende opp som narkis? *le styggt av*

Lenke til kommentar
Jeg går i 10. klasse nå og jeg drikker, men jeg er også en av de som ahr best snitt i klassen :) lå vel på 5 i snitt da jeg gikk ut fra 9 og det har vel ikke forandret seg noe serlig. Jeg anser meg ikke som "kul", jeg liker bare å ha det gøy med venner.

samma her ;) drikking går ikke utover skolegangen hvis du ikke drikker hver dag eller er helt uta kontroll...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...