Mira Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Som noen av dere kanskje har fått med dere skal jeg lage nettsidene til russen i år, og lager derfor flere design halvferdig koda så man får fler å velge mellom. Er ferdig med det første: LINK Menyknappene/bildene er "stjålet" fra arve, i mangel på inspirasjon, de skal byttes ut, de er bare illustrerende. Men ellers er det noen som har noe positivt eller negativt om siden? Har lagt inn et browser-specific stylesheet script, så den skal fungere fint i Opera og IE6, men har ikke testa den i FF enda. Endret 13. september 2004 av Mira Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 - Fonten i header bør byttes. Vanskelig å lese. - Den b0ger i FF 0.9.3 (meny, tekstfelt) Litt vanskelig å se helheten i FF.. Angående den innloggingen, er den inspirert (merk; inspirert, ikke kopiert) fra tjcombo sin Idyllside..? Mener å huske en lignende en plass i fra.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Synes det var ganske ok, men det trenger litt mer "innstramming av designet" Forsåvidt enig med marvil angående fonten. Siden funker fint i IE og Avantbrowser. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Angående den innloggingen, er den inspirert (merk; inspirert, ikke kopiert) fra tjcombo sin Idyllside..? Mener å huske en lignende en plass i fra.. Joda, inspirert derfra, var den FOR lik? Fonten i header kan jeg bytte ut ja, skal vel egentlig remake hele headeren. vexx: Hva mener du konkret med å "oppstramme designet"? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tenkte på den "skyggen" som er på innsiden og utsiden av det ytre, gjøre den litt strammere og mindre avrundet på en måte. Hadde sett mye penere ut. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Designet var stilig nok egentlig. Knappene minner meg alt for mye om absentvoid. Selv om siden din er optimalisert for opera med oppløsning fra 1024 og høyere, så kan jeg si at siden din bugger i opera 7.6 ved en oppløsning på 1024x768. Hva står det i headeren? Ser ikke helt hva det står, ville ha byttet til en litt mer leselig font. Gridsskyggeleggingen var litt spesiell, funker fint for min del, men den ødelegger helheten når menyknappene ikke har denne skyggeleggingen, det er heller grids over hele. Mindre pent IMO. Jeg lurer enda på hva dere bruker den boksen i midten der til, men det får være opp til dere. Ellers var jo oppsettet ganske greit og resten av designet ganske pent. Gridsskyggen på venstre side kutter litt fort syns jeg, er det ett bug eller skal det være sånn? Kanskje jeg høres litt skarp ut nå, det er ihvertfall ikke det som er meningen, du har fått mine synspunkter ihvertfall edit: oki, er en smule trøtt, så jeg fikk det ikke med meg. Endret 13. september 2004 av LoS Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Knappene minner meg alt for mye om absentvoid. Skrev i første posten at de bare er for å illustrere, de er ikke "mine" og er heller ikke spesielt fine. (For å unngå misforståelser, DINE er fine arve ) Takk for god kritikk btw Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Denne siden vises best i nettleseren Opera Why?Jeg vet ikke hvordan programmvare din gjennomsnitlige målgruppe benytter seg av, men for meg som bruker Mozilla FireFox 0.9.3 så er det meget irriterende å komme på en webside som er optimalisert for en annen nettleser, og ser helt forferdelig ut i den en selv anvender. Websiden skal fungere for alle. Forresten så er det en pixel feil på venstre side av menyen når jeg ser på websiden gjennom Opera. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Syns hele siden lignet på absentvoid, jeg. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Rammen rundt innloggingen passer ikke overens med rammen til headeren...er akkurat som å se på et puslespill der brikkene ikke heeelt passer sammen, men nesten. Linjene går ikke parallellt... Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skjermdump fra Mozilla Firefox 0.9.3: (kuttet og forminsket) Hvorfor vises forresten siden din best i Opera, med 1024x768px oppløsning? Vil ikke dette begrense ditt klientell betraktelig? Altså, hvorfor valgte du å "lukke" siden din på denne måten? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Syns hele siden lignet på absentvoid, jeg. Må forsåvidt si meg enig der. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Syns hele siden lignet på absentvoid, jeg. Må forsåvidt si meg enig der. Ditto. Ville vel også fjerna rutenettene, det er virkelig stygt. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Angående den innloggingen, er den inspirert (merk; inspirert, ikke kopiert) fra tjcombo sin Idyllside..? Mener å huske en lignende en plass i fra.. Joda, inspirert derfra, var den FOR lik? Kliss lik. Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Ligner alt for mye på absentvoid, hadde vært bedre om du hadde prøvd å kommet opp med noe litt mer eget, jeg prøver ikke å si at du har rippet noe, jeg synes bare det virker som om du har blitt litt vel inspiret og laget noe veldig likt. (forresten, den innlogginsnøkkel ligner veeeeldig mye på den tjcombo laget... har du laget den selv?) Men bortsett fra alt det så er det jo en fin side, akkurat som absentvoid er en fin side, men ikke noe spessielt. btw. noen som har URL til tjcombo sin side, eller idyllsiden han laget? Endret 14. september 2004 av Prowl Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 btw. noen som har URL til tjcombo sin side, eller idyllsiden han laget? Idyll Oslo gikk konkurs, så den sida er tatt av nettet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 ehm... må nok vere enig i at den ligner litt masse på mi eiga side jah, så eg ser helst at du forandrer den "en del".. Sia du har en nesten identisk footer, så burde du ha lært deg ka "absentVOID © 2004. All rights reserved." betyr. Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg ble enda mer overasket når jeg ser at dette ikke er med tillatelse av arve, synes du burde snakke med han før du i det hele tatt legger siden ut. Det er litt respektløst synes nå jeg. Og jeg ser du har hentet en del fra DENNE siden også... Prøv å lag noe eget fra bunn av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå