Shuttle Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kan man flashe bios via cd rom? har ikke diskett stasjon på min barbone pc,og lurte på om jeg kan lage en bootplate og flashe bios via den? håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Echizen Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 det har jeg faktisk ikke tenkt på før Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jada det kan du, det har jeg gjort med mitt mini-itx kort. Du bruker en maskin som har både diskettstasjon og brenner, henter Dr-flash på www.bootdisks.com, innstallerer den på en tom diskett, kopierer over flash-programmet og bin-fila til biosen til disketten. Så starter du en brenning med Nero, velger bootbar plate, og peker på disketten når den spør etter image. Funket fint hos meg, jeg brukte en rw-plate. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jada det kan du, det har jeg gjort med mitt mini-itx kort. Du bruker en maskin som har både diskettstasjon og brenner, henter Dr-flash på www.bootdisks.com, innstallerer den på en tom diskett, kopierer over flash-programmet og bin-fila til biosen til disketten. Så starter du en brenning med Nero, velger bootbar plate, og peker på disketten når den spør etter image. Funket fint hos meg, jeg brukte en rw-plate. Ok,men har ikke disket stasjon på min pc det er det som er problemet Se på denne linken,men sjønte ikke så mye http://www.nu2.nu/bootcd/#clean Endret 13. september 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Så gå til en som har det, kan vel ikke være helt umulig å få lånt hos en eller annen. Lenke til kommentar
vette Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kan du ikke bare bruke flashmenu da? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Kan du ikke bare bruke flashmenu da? Tenkte jeg sku sleppe og demontere pcen for og få fikset dette og funker flashmenu på alle pcer? og så sku jeg helst ha gjort det i kveld Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du kan lage bootCD uten diskettstasjon: * Enten med iso-fil av en diskett * Eller bruke en vanlig bootbar CD-rom (som f.eks Windows98-CD'n) og skifte CD til den CD'n med den nye biosversjonen og flasheprogrammet på og kjøre det derfra. Ofte kan du også oppdatere biosen rett fra windows. (hvis produsenten har laget en slik versjon av flasheprogrammet) Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Du kan lage bootCD uten diskettstasjon: * Enten med iso-fil av en diskett * Eller bruke en vanlig bootbar CD-rom (som f.eks Windows98-CD'n) og skifte CD til den CD'n med den nye biosversjonen og flasheprogrammet på og kjøre det derfra. Ofte kan du også oppdatere biosen rett fra windows. (hvis produsenten har laget en slik versjon av flasheprogrammet) Kan du forklare kosn man gjør dette? hadde vært kjempegreier Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Flashmenu Kan man bruke det på alle hovedkort,har en barbone pc nu har ikke det som sto i profilen min lenger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 A. hent et diskettimage fra bootdisks.com . Legg inn flasheprogrammet og den nye biosfila i image't. Brenn dette til CD. Boot opp fra CD'n og flash B. Samme som A, bare at du bruker Windows98 CD'n til å boote fra, og deretter bytter CD til den du har de to andre filene på. Så flasher du. C. Last ned windowsversjonen av flashprogrammet og kjør den fra windows. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 A. hent et diskettimage fra bootdisks.com . Legg inn flasheprogrammet og den nye biosfila i image't. Brenn dette til CD. Boot opp fra CD'n og flash B. Samme som A, bare at du bruker Windows98 CD'n til å boote fra, og deretter bytter CD til den du har de to andre filene på. Så flasher du. C. Last ned windowsversjonen av flashprogrammet og kjør den fra windows. Sente dæ en privat melding simen1 håper du kan lese den Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Kan noen hjelpe meg og lage den fila? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå