Rico Rahl Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hei, jeg har et Creative MegaWorks THX 5.1 550, surround anlegg, som jeg ikke trenger, grunnet at jeg også har et altec lansing anlegg som funker bedre, jeg hadde derfor likt om det var en mulighet for at jeg kunne koble det til en dvd spiller. Finnes det mulighet for dette, eller må jeg kjøpe en liten "receiver". Er det eventuelt en transformer, slik at jeg kan koble de tre pc pluggene i en optisk inngang, coaxial... e.l. Håper noen kan hjelpe meg med dette.. Alle seriøse svar belønnes med: mvh. RR Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Er det et av de anleggene der subben fungerer somforsterker? I så fall er det vel peanuts å koble den til en dvd spiller. hvertfall hvis du kan bruke 3,5mm jacks, eller rød og hvit kontaktene... Endret 14. september 2004 av andesam Lenke til kommentar
Rico Rahl Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Subben skal funke som forsterker ja, men det er tre slike pc-plugger, og jeg vet ikke hva jeg trenger for å få det til å passe på dvd-en, eventuelt hvor jeg kan kjøpe det... men takk Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 vil tippe det er seks kontakter bak, 3 hvite og 3 røde. (front, senter og bak). Kanskje du må skaffe noen overganger til inngangene i subben. se på biltema eller clas olson Lenke til kommentar
Rico Rahl Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 altså, det er inngangene til høyttalerne du snakker om, men siden det er forsterker i suben, så er det ikke sånne kontakter ut, det er bare tre pc-kontakter, en gul en grønn og en rosa, og jeg vet ikke hvordan jeg skal konverte disse.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 dersom dvd-spilleren har en dekoder innebygd, vil det være utganger på dvd-spilleren tilsvarende inngangene på suben, bare i form av phono-plugger. det vil da være 3 hvite 3 røde(tilsammen 6) phono kontakter fra dvd-spilleren. sub'en har 3 innganger. det du da trenger er overgang i fra 2stk phono til 1stk 3,5mm jack. (finnes hos elkjøp osv). dersom du ikke har disse utgangene på dvd-spilleren, men bare en optisk eller digital ut, trenger du en dekoder. en enkel og bra en til pc-høytalere er creative decoder ddts-100... denne har utganger til 2.1/5.1/7.1. har også tre optiske innganger, 1 digital og 3 analoge... i tillegg har den fjernkontroll Lenke til kommentar
Rico Rahl Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Den fortjente så mye: takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå