White_Tiger Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 SP2 innheolder SP1, ja Jeg har hatt SP2 siden det kom ut siden jeg har engelsk OS med norsk språkpakke. Er diverse sikkerhetsfikser, men SP2 beskrives vel mere som et sikkerhetskrater, men brannmuren som er med skal være temmelig god, selv om jeg ikke bruker den selv. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 @schmelck : Ja, SP"b" vil ALLTID inkludere SP"a", slik at det er ikke behov for å legge inn servicepakker med lavere nummer først. Så du kan trygt foreta en clean install, hoppe over SP1 og legge in SP2 direkte. Enda bedre : Lag en "Slipstream CD" med SP2 integrert. OT: 848KB/s = 8,78mb/s Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Uff Microsoft Office har noe å lære av Windows. Der må du starte på SP1 deretter SP2 osv. Forøvrig så fant du den kansje her http://www.win-xp.no/article942.html&mode=...order=1&thold=0 Postet 22:44 Og ja dere som sier Slipstream Støtter den 100% Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Ikke noe i veien med serverne til Microsoft i alle fall... 500kB/s.... Blir bra dette her... Spesielt Cool ´n´ Quiet fixen for AMD64... Endret 13. september 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) hørte rykter om at de med piratversjon av windows ikke fikk installert SP2, stemmer det? Isåfall, synd for dem *laste ned* Endret 13. september 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 hørte rykter om at de med piratversjon av windows ikke fikk installert SP2, stemmer det? *laste ned* Stemmer det ja. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) hørte rykter om at de med piratversjon av windows ikke fikk installert SP2, stemmer det? Isåfall, synd for dem *laste ned* Jeg hørte det motsatte... Edit: Svært smart med slipstream, mekke image selv... Endret 13. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 hvis du får lagt den inn så har du enten bytta key eller du får ikke brukt win update lengre. Lenke til kommentar
Morp[]eus Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ehm...funket fint å installere Sp2 her Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 hørte rykter om at de med piratversjon av windows ikke fikk installert SP2, stemmer det? Isåfall, synd for dem *laste ned* Helt feile rykter. Til og med windows update virker Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Ikke akkurat verdens beste kilde, men de (itavisen) har fått det fra BetaNews.com SP2 ikke for pirater likevelMicrosoft slår kontra Av Tore Neset, tor 13. mai 2004 kl. 11:49 For tre dager siden gikk Microsofts produktsjef ut og sa at oppdateringen Service Pack 2 kan installeres på piratverjsoner av Windows XP. Nå har selskapet fått kalde føtter. I følge BetaNews.com vil SP2 sjekke den versjonen av Windows XP som brukes opp mot et register over produktidentiteter. Sjekker PID-nummer Om den aktuelle installasjonens PID (Product Identification)-nummer finnes Microsofts liste over piratkopier, vil ikke SP2 kunne bli installert. Om du derimot har en piratversjon som Microsoft ikke har registrert, vil installasjonen kunne gjennomføres. Bare nesten sant Dermed blir uttalelsene som Microsofts produktsjef Barry Goffe kom med til Comuter Times satt i et noe underlig lys. I følge Goffe hadde Microsoft etter nøye vurdering kommet til at også piratversjoner skulle få SP2. Dette på grunn av faren for spredning av virus. Avgjørelsen var tøff, sa han. Men hensynet til sikkerheten måtte gå foran profitt. Nå viser det seg altså at dette i beste fall var en halvsannhet. Hentet fra http://itavisen.no/art/1303511.html Den første artikkelen deres hvor SP2 skulle funke på piratversjoner: http://itavisen.no/art/1303472.html Endret 13. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
eriksenps Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 hvis du får lagt den inn så har du enten bytta key eller du får ikke brukt win update lengre. Pga en sikkerhets vurdering så har Microsoft bestemt at sp2 kan brukes på piratversjoner også. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Service Pack 2 er nå installert, og ingen problemer oppdaget foreløpig, selv om jeg har Outlook XP, et program som ifølge mange PC-nettsteder skulle slutte å fungere. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 inbiller meg at det var en del problemer med hardware med SP2 som feks amd64 cpu er det det og er det i såfall løst Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Det største problemet med SP2 var faktisk en haug med udugelige it-journalister (feks. ITAvisen). Det eneste skriveriene dems har ført til, er at flere ikke tør å installere SP2. SP2 fixer mange SERIØSE bugs, og forbedrer bla. bluetooth og wlan softwaren STERKT. PS. Grunnen til at MS ikke anbefaler vanlige folk å laste ned hele nettverksinstallasjons pakka, er pga. at den er STOR. Dersom du allerede feks. har SP1 og andre oppdateringer, slipper du å laste ned så mye dersom du oppgraderer via Windows Update. Ellers er begge identiske. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Service Pack 2 er nå installert, og ingen problemer oppdaget foreløpig, selv om jeg har Outlook XP, et program som ifølge mange PC-nettsteder skulle slutte å fungere. De fleste jeg har sett som omtaler SP2 og Outlook XP refererer til den famøse "lista" som MS publiserte. Der sier de at "funksjonaliteten endres", ikke at programmene skal slutte å virke. Atter et eksempel på at det en avis skriver automatisk blir sannheten. ARGH! -KJ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Vel... jeg bruker outlook xp hele tiden, og til nå har jeg ikke merket noe som helst. Hater slikt hysteri. SP2 er mye bedre enn sitt rykte. Så det er ingen fare for oss privatpersoner å installere SP2. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 "Maskinen må kjøre på vekselstrøm (AC/DC) før installasjonen av SP2 starter"...jaja får plugg i då..hvis ikke 4timer på centrinoen e godt nok, bør eg kanskje vente til i morgen å installere...kan ta T I D Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har nå laget en XP plate med SP2 slipstreamed! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tok sin tid å få det installert, nesten en time på en P3 mobile 850. Da bør det være gode ting som ligger i vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå