notarget Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hei Har et veldig rart problem. Jeg bruker DC++ men nå får jeg ingen treff når jeg søker. Jeg har satt på Active i options, og har fylt inn ip adresse og en port. Og jeg veit hvis jeg har ruter må jeg åpne porten i den, men det har seg slikt at jeg har fått internett på hybelen og da har jeg bare modemet, og jeg får ikke åpnet noe der. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) bruke passive mode? skal også gå an å ikke skrive inn noe som helst å bare kjøre active... Endret 13. september 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Å bruke passive mode er dårlig, får nesten ingen treff. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Passive er den eneste muligheten hvis du ikke kan åpne porter... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Har nå funnet ut at jeg kan fikse noen innstillinger inne i modemet. Jeg lastet ned manualen fra nettet. -Her Noen som vet åssen? Det er en Speedtouch 510i fra Telenor Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 En ADSL-boks? Sperrer den noe som helst da? Du må åpne for TCP (filoverføringer) og UDP (søkeresultater) for den porten du har valgt. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Ok. Hva skal jeg fylle inn her? Gjør meg forvirret meg inside og output ports. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Inside IP vil jeg tro er din private ip, typisk 10.0.0.x eller 192.168.0.x Inside/outside ports er muligens portremapping, f.eks å sende innkommende pakker på tcp 21/20 til tcp 666/667. Hva sier manualen? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Inside IP er den ip`n du får når du skriver ipconfig i dos. Som regel 10.0.0.1 eller 10.0.0.2. Oustside IP skal stå som den er. Inside og Outside port skriver du inn hvilken port du skal bruke. F.eks 1413. Men du må huske å lage en for "tcp" og en for "udp". Håper dette hjalp. Dersom det ikke funker, skal jeg hjelpe deg videre. Har slitt med det samme selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå