Seven1979 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg skal reise til USA om 30 dager og lurer på å kjøpe meg nytt skjermkort der borte. Håper på bedre priser der enn her hjemme. Jeg har en slik Soltek Qbic barebone. Dermed ikke plass til skjermkort som opptar 2 kort plasser. Den har 250W strøm forsyning. Hvordan kort skal jeg satse på?? Tenker ikke så mye på prisen. Har ellers A64 og 1GB ram. Som jeg idag kjører på et Radeon 9500PRO, det duger jo ikke nå lenger. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 ATI Radeon X800 med tanke på kun 1 molex kontakt. Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Takk for svaret, men det er en ting til. Hvordan type X800 skal jeg kjøpe?? PRO,XT osv?? Er det noen av ATI kortene som tar opp 2 kortplasser?? pga kjølingen?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Er det noen av ATI kortene som tar opp 2 kortplasser?? pga kjølingen?? HIS IceQ og Sapphire Toxic. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Hvordan type X800 skal jeg kjøpe?? PRO,XT osv?? XT er flaggskipet til ATI gjengen, men koster også deretter. Her er noen prisantydninger på XT-serien: The elite (eksempler) X800XT hos netshop MSI Radeon X800XT PE hos komplett.no (MSI er veldig flinke med bundles, sjekk her for å se hva de bundler med dette "high-end" kortet. Powercolor X800XT PE (Bundlet med bl.a Hitman Contracts. Par små hakk under eliten (eksempler) X800pro hos MPX.no (ukens tilbud og litt billigere enn XT utgavene) Powercolor X800pro VIVO hos netshop Urk, jeg må også komme med et "litt billigere" alternativ. Får nesten en dårlig følelse når folk bruker så mye penger på et kort, litt viktig å gi perspektiv på "de andre alternativene". Ikke min oppgave å vurdere andres økonomi, men jeg må bare. Den økonomiske patrioten MSI GeForce 6800 128MB hos komplett (Mange har gode erfaringer med dette kortet fra msi, og de leverer også en god bundle med her også. 14 cd'er om jeg ikke tar feil) Dette kortet har også kun 1 molexutgang. Sjekk eksempelvis dette bildet Vel, uansett hva du velger så kommer du nok til å bli råfornøyd! mvh Sobient - den gniene penge-patriot. Endret 14. september 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Hvilke av "TOPP" modellene krever bare 1 kort plass. Jeg har et barebone kabinett og har kun plass til et skjermkort som bare opptar AGP porten. Hvilket kort må jeg ha?? Har litt lyst å prøve nVIDIA igjen. Hadde en Geforce2 GTS tidligere før R9500PRO kortet mitt. Lenke til kommentar
Aopens Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg ser mange av "barebone" tilhengerne går for POV Geforce G6800 GT dette bruker kun en molex kontakt og tar kun opp en plass Det er også ganske "gjerrig" på strøm i forhold til sin storebror Ultra Ca 53 Watt på burn og 23-25 på idle Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Jeg ser mange av "barebone" tilhengerne går for POV Geforce G6800 GT dette bruker kun en molex kontakt og tar kun opp en plass Det er også ganske "gjerrig" på strøm i forhold til sin storebror Ultra Ca 53 Watt på burn og 23-25 på idle Ja.. jeg syns ikke GT virker så ille på effektforbruk jeg. Her er en test fra hardwaretidende.dk Endret 18. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå