Folo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Trenger jeg DTS fra lydkort når det er DTS i Receiver? Er det optisk ut på Audigy 2 ZS? Slik jeg skjønner så må en ha ett ekstra kort til dette? evt Platinum Pro? Er det vits med DTS på lydkort når jeg kun kommer til å bruke filer som inneholder AC3? (Dolby) Dette kortet skal i en maskin som kun er koblet til TV det skal ikke spilles på. Kun musikk og film ikke DVD! Er det virkelig ikke noen andre alternativer en svindyre Audigy 2 ZS? Finnes det noen billigere kort helst med optisk ut, da jeg bare har 1 digital inngang, og 3 optiske på receiver. Ser vel helst at kortet må støtte Dolby og da ender jeg vel opp med Audigy 2 BULK og må bruke coax digital kabel? Det skal legges til at jeg bare blir mere forvirret jo mere info jeg prøver å finne Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Lydkortet rører ikke lydstrømmen i det hele tatt, det dytter den bare videre til digitalutgangen svjv. Det holder lenge med et Hercules Fortissimo III 7.1 elns, denne har optisk ut så du slipper evt. jordingsproblemer mellom utstyret. DD/DTS-dekoder på kortet trenger du bare hvis du skal bruke de analoge utgangene. Endret 13. september 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Folo Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Ok, da er jeg litt mere med! Eneste web shop som har Hercules Gamesurround Fortissimo III er StartIT og der koster det over 700. Da er det vel like så greit å smelle til med Audigy 2 Bulk, har kun jording på PC så det skulle vel ikke bli problemer å bruke coax heller? Kan liksom ikke finne noen andre kort med Optisk ut, Chaintech Lydkort 7.1 (SAV710) kanskje? Men det er jo bekymringsfullt billig hehe. Mener det var dette kortet som hadde veldig bra stereo men heller dårlig surrond? men det skal vel altså ikke ha noe å si når jeg bruker digital ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå