johndoe144 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg har veldig lite peiling på trådløst nettverk, men har nå bestemt meg for å prøve. Nettverket vil bestå av to bærbare pc'er som skal dele en ADSL-forbindelse fra Nextgentel. Pc'ene er en Toshiba Tecra S1 med innebygd b-standrard (Centrino) og en Fujitsu Siemens Amilo A 6600 uten innebygd trådløst kort. Jeg trenger altså selve "boksen" (router?) og ett trådløst-kort. Har sett på dette settet. Vil det fungere bra sammen med de nevnte pc'ene? Kan dere evnt. anbefale andre pakker/enkeltkomponenter? Ser ikke ut som linken funker, men det er snakk om DLink DI-624 108Mbps Trådløst Internet Gateway inkludert 108Mbps trådløst PC-kort. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Siden dette ikke er en dualmode router, så vil tilkobling av 802.11b-klienter redusere hastigheten for andre klienter sterkt. Du vil med andre ord ikke ha særlig nytte av 108 Mbps SuperG med det utstyret du nå har. Det andre er at du har en router fra NGT fra før. En router på router konfigurasjon kompliserer ofte, og hvis du ikke har god kompetanse på konfigurering av routere, så anbefaler jeg at du kjøper et aksesspunkt istedetfor. Barbara har testet flere ASUS AP'er, med gode resultater for enkel konfigurasjon og god kompabilitet med mange klienter. Jeg ville også sett på kort med mulighet for ekstern antenne. PC-Card-kort sliter ofte med dårlig signalstyrke om forholdene ikke er optimale. Alternativet er et USB-kort, om dette ikke er upraktisk. Noen USB-kort har antenne på kabel, eller du kan bruke en USB-forlengelseskabel for å optimalisere plasseringen av antennen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå