Salty-B Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hei, jeg formaterte hardisken, å la alt inn på nytt, men etter at jeg hadde lagt inn adsl online softwaren og brannmuren så har den begynt å bruke tid på å loade inn i windows. Brannmuren er zonealarm. vet ikke om det har noe med hardisken min, eller noe, aner ikke, håper det er software relatert, men frykter det kan ha noe med hardwaren min? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Loade inn i windows sier du, er det etter du har skrevet brukernavn og passord? Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Ja, det er det. har kommet inn i windows, å kan trykke på start menyen å alt, men ingenting virker lissom før brannmuren og slikt har loaded, å det tar evigheter, vet ikke om det er den som har skyllen da. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Da er det fordi den sluker prosess...... Hvis du sletter eller deaktiverer brannmuren så vil jeg tipppe du loader kjapt igjen. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Men jeg har lyst til å ha brannmuren:S. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Prøv å deaktiver den og se om det tar kortere tid å logge på da. Gjør det det så har du i hvertfall fått konstantert at det er den som har skylden Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Nei, avinstallerte den, men jeg har fått følelsen av at det er smartdoctor fra asus som har skylden, kom opp om Start Service, og om at tjenestedatabasen er låst:S Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lagt inn fast IP ? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lagt inn fast IP ? Og det skal hjelpa på? Om du les tråden så ser du at problemet er ETTER login-skjermen. Windows får ip lenge før innlogging. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Jeg trur det er smart doctor som har skylden. Endret 14. september 2004 av Salty-B Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har det meste "slått av" når jeg starter.... Liker ikke at masse ting starter osv. mye bedre å aktivere tingene selv. Eneste som spretter opp hos meg er ati ikonet, skriveren og lydkontrolleren. Før så hadde jeg nærmere 8-10 Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Hvordan slår man av hva som skal starte da? Lenke til kommentar
dwarrel Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg bruker Spybot S&D (http://www.safer-networking.org/en/index.html) til å redigere hva som startes under oppstarten, det finnes sikkert hundrevis av andre slike programmer til dette også, let litt rundt. For å se hvilke prosesser som stjeler mye ressurser kan det være en ide å åpne oppgavebehandling (taskmanager) og se på hvor mye Cpu de forskjellige prosessene bruker. Lenke til kommentar
Dj Laffen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Hvordan slår man av hva som skal starte da? Velg start -> run og skriv inn msconfig På arkefanen Startup kan du velge hvilke programmer som skal startes automatisk ved oppstart av Windows. Her er det bare å velge bort det du ikke trenger. Det går forøvrig an å gjøre dette også i regedit, men husker ikke helt detaljene i dette. På arkefanen Services kan du velge bort tjenester som starter opp. Velg først "Hide All Microsoft Services" - du ønsker ikke å tulle med disse. Det som gjenstår da er ting du kan endre på. Velg bort ting du vet du ikke trenger. Endret 14. september 2004 av Dj Laffen Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Det går da også ann å bare deaktivere tingene? Eller så kan du gå på start-->programmer-->Oppstart, eventuelt slett det som er der. Edit: Skrivetull Endret 14. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg hadde samme problem for en stund siden, men feilen blei borte når jeg deaktiverte alt untatt LAN i nettverksinstillinger. Hos meg var EXPERTool treig Ha på ADSL og LAN, deaktiver allt annet. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 leste denne tråden og fant ut jeg skulle se hva som lå i startup til meg selv.. der fant jeg noe som heter KDP15e7.dll har søkt på google etter denne, men fant ingenting noen som vet hva det er? T. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 leste denne tråden og fant ut jeg skulle se hva som lå i startup til meg selv.. der fant jeg noe som heter KDP15e7.dll har søkt på google etter denne, men fant ingenting noen som vet hva det er? T. Da burde installere spyware/adware fjerner og søke, eller så er det nok ikke noe farlig. btw, jeg deaktiverte noe som het 1394-tilkobling Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 har kjørt Adaware 3 ganger, spybot S&D, norton Antivirus med nyeste oppdateringer osv.. vil jo gjerne vite hva det er for noe da.. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Ikke slett dll filer hvis du ikke veit hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå