Stigma Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jeg føler ikke enda at det er lurt å gå over på LCD, siden det fremdeles er en del områder der CRT er betydelig bedre (farger og refresh blant annet), som er viktig for en gaming skjerm. (ja alt er diskutabelt, men dette er ikke det tråden skal handle om, just humor me please ) Der for lurer jeg på hva folk annbefaler av CRT-skjermer. Det virker for meg som om 20" og 21" holder på å fjernes fra markedet, men det finnes fremdeles en del 21" til OK priser. Blant annet disse to (som jeg vet ingenting om): http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=20830 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13403 Men 20" eller 21" er ikke et _must_ for meg. Om det finnes betydelig bedre skjermer i 19" klassen, så tar jeg heller en 19" om det vil gi meg bedre kvalitet. En viktig ting er at skjermen tar min 1600x1200 i 85Hz+ (noe som ikke burde være noe problem for nyere skjermer). Kvalitet er viktigst, men om jeg kan få samme kvalitet som de beste 19" i 21"-størrelse ved å gå fra 2500 til 4500-klassen, så vil jeg helst det. Alle forslag bør dog holde seg noenlunde innenfor 5000. Noe spes mer er jeg ikke interessert i å betale. En 19" jeg har sett annbefalt er denne: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=47794 Det ser egentlig ikke ut til å være noen 19" betydelig over 2500... jeg har ikke fulgt med på CRT-markedet på langt tid, er det bare normalt, eller er det pga. det bare lages "billige" 19" nå? men for all del, kom med andre forslag også EN siste ting: Størrelse spiller ingen trille. Har masse plass, og skal ikke være mobil (dette er også litt av grunnen til at jeg holder meg til CRT for nå) Håper på masse gode råd og forslag :!: -Stigma Endret 13. september 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tja en Eizo T966 21" kanskje. Eller en av de beste til NEC (husker ikke noen modell # på de) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Den billigste av den jeg kan finne er på 9700. Langt over det jeg er villig til å betale for en CRT. Dessuten, rett meg hvis jeg tar feil men, er ikke det en ganske gammel modell? Andre forslag? -Stigma Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har brukt flatscreens fra Sony i det siste... Meget comfy, både som 19" og 21". Den 21"'en som står på jobben, takler 98Hz på 1600x1200, om jeg ikke husker feil. G500 tror jeg den het. (Jobber som grafisk designer.) Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 sjekk Jmdata for brukte skjermer, jeg kjøpte min eizo 21" derfra for en stund siden og den er helt topp den kostet bare 1500 mener jeg og huske. De selger brukt med 3mnd garanti. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 jeg har bestilt T966 fra multicom..9695 kroner.. Sony skjermer er gode men blir ødelagt fort, 1 år på bytterett, eizo har 5... anbefaler ikke brukt CRT, rørene blir fort slitt.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Jeg er klar over at JMdata har en del gode tilbud, men jeg er på feil side av landet (=mye i frakt) og dessuten har jeg pga. ny jobb penger til å kjøpe meg en ny skikkelig skjerm nå. Vil gjerne ha noen flere annbefalinger =/ -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå