Wooho Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Wooho fikk min ADSL linje (Telenor) i dag og alt funker supert dupert, men jeg har noen spørsmål: 1. Denne Internett Securety pakken som Telenor tilbyr meg er den grei å ha? 2. Jeg har Norton Anti Virus fra før av, er det lurt å fjerne denne og legge hele Internett securety inn? 3. Når jeg spiller CS online skal brannmuren være av eller på (pga resurrser denne krever) og ellers når jeg spiller 3-d spill (single player)? 4. Til slutt burde jeg bruke ZoneAlarm eller Norton sin brannmurløsning? Håper på svar!!! Lenke til kommentar
Løve Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 1. Ja 2. Nei 3. Kommer ann på om du får stilit den inn til å åpne portene som trengs når du spiller. Den spør når et program kobler til internett om du vil slippe det til 4. Jeg har prøvd begge, men likte Norton best Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Men trenger jeg en brannmur i tilleg til antivirus? Er så redd at linjen min skal være treig eller er det bare jeg som er paranoide her? Lenke til kommentar
3c1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Antivirus og firewall har to ulike hensikter, så du bør absolutt ha begge deler. Antivirus, som navnet tilsier, skal kort fortalt hindre maskinen i å bli infisert med virus. Firewall derimot, skal motvirke at maskiner/programmer som ikke skal ha tilgang til din maskin, får tilgang. En firewall kan også stoppe ondsinnede programmer fra å f.eks. sende sensitiv data til en annen maskin fra din maskin. Har du problemer med at linjen din blir merkbart tregere, bør du bare få noen til å hjelpe deg med å sette opp firewallen riktig. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det kan også være kjekt å ikke være logget på som administrator. Er du logget på som vanlig bruker, får ikke virus startet med noe snusk, de har heller ikke rettigheter. Sett opp 2 brukere på maskinen, en admin og en vanlig. Installer og konfigurer det du vil som admin, og så logger du på som den andre for å gjøre vanlige ting. Litt mer pes, men grei ekstra-sikring, spesielt når du er på nett. Kirikiri Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg synes du bør velge Sygate Personal Firewall som brannmur. Last ned her Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Jeg synes du bør velge Sygate Personal Firewall som brannmur. Last ned her Er denne noe tess da? Har foresten instalert nå denen Norton Internet Securety og den funker fett men kunne tenkt meg etter at lisensen utløper å skaffe meg en gratis brannmur. Og det har hendt seg slik at Norman Antivirus er dritdårlig. Har fått masse virus når jeg var på nettet og ja antiviryuset var på. fatter ingenting jeg! Er F-secure noe bra antivirus. Går på NITH og vi studenter får denne gratis. Noe futt i denn? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 1. Ja, den er veldig grei å ha. 2. Bare fjern den du.... går fint det.. siden du likevel skal installere Internet Security som innholder Norton Antivirus og brannmur. de andre spm. vet jeg ikke svarene på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå