Cowboystrekk Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 En venn av meg som overhodet ikke har greie på pc kunne gjerne tenkt seg en bærbar og lurte på om jeg hadde noen tips. Siden vi begge bor i trondheim tenke jeg vi kanskje kunne stikke innom digital impuls butikken å prøve en aopen 1557 eller en compal cl56 da jeg har lest tester og poster om disse som anbefaler dem, men vet dere om det er mulig å stikke innom for en demo? er prisene annerledes i butikken enn på nettet? jeg har lest noen poster/tester hvor mange hevder compal har bedre byggekvalitet, kan dere utdype dette dere som har prøvd dem? går 1557 lettere i stykker? dårlige fester for batteri, dårlig beskyttelse av skjerm etc? Hvordan er portplasseringen? (mange foran er noe upraktisk tror jeg han synes) Har selv hatt bærbar men det begynner å bli en stund siden så jeg er ikke helt oppdatert Lenke til kommentar
Slaughter Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 - Er stort sett billigare på nettet. - 1557 har ein meire "plastkvalitet" seier mange. Kan ikkje heilt fatte korleis ein skal greie å ødelege den da. Har ein sjølv, og ser ikkje dette som eit problem. Det at tastane kjem inni skjermen derimot er ikkje gunstig (ikkje merka det sjølv, men mange andre har), og det kan nok vera litt knirking fra tastane av og til. Ingenting av dette har vore eit problem for meg så langt, men for nokon er det eit problem. - Plassering er PCMCIA og minnekort inngang på sida, og det meste andre bak. DVD framme. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 ok, tror pris er relativt viktig for han,går sikkert an å legge et ark mellom skjerm og tastatur også. så lenge lydkort og nettverk/modem ikke er foran så er det greit angående utgangene (har sett eksempler på det og synes det var litt upraktisk). får vel få han med meg på digital impuls å høre om de kan ordne med en demo Lenke til kommentar
Tored Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva med g556e. Har den selv, den er rask, elegant, kraftig, og utfører jobbene du gir den på en glimrende måte. I tillegg til dette er den billig i forhold til spesifikkasjoner. 1,7GHz Pentium M Prosessor 2mb cache Centrino Technology 1024mb DDR RAM 80GB 5400rpm Harddisk DVD+RW 128Mb ATI RADEON 9700 Grafikkort Fin til spill, skriving, redigering osv.. anbefaler deg å ta en titt innom min lille test.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 jepp, vet, men han ville ha en helt lydløs en til en så bra pris som mulig og minnekortleser var visst viktig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Compal CL 56 er knall. Stikk innom å test om du har sjansen. Så er jeg veldig fan av et par Acer-maskiner. Ble aldri helt bitt av den AOpen 1557-bakterien jeg. Edit: Oppdatere forresten testen min av CL 56 senere i kveld, så du kan jo alltids sjekke den for å få en liten pekepinn på ytelsen (som forøvrig er ganske lik på 1557/CL 56/G556E vil jeg tro). Endret 14. september 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Tored Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 jepp, vet, men han ville ha en helt lydløs en til en så bra pris som mulig og minnekortleser var visst viktig... G556E'n min bråker nesten ikke . Bare når den må jobbe med noe, som eks komme inn på program osv, men det gjør alle! Minnekortleser er det ikke vanskelig å skaffe, det koster 200kr med støtte til alle kort(eller var det 300kr?). Når det kommer til pris er vel g556e'n blant de rimeligste?? Men skjønner at han helst vil ha innebygget minnekortleser, mer praktisk. Her er en maskin du bør ta en nærmere titt på. Acer 4000 serien, Acer Aspire, sjekk forøverig www.komplett.no, www.psdata.no, www.multicom.no, www.it24.no forutenom digital impuls.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå