Gå til innhold

Antivirus prog som finnner falskt virus?


50z

Anbefalte innlegg

har eTrust InoculateIT som påstår at jeg har win32/navidad.worm i minnet på en maskin (finner ikke no infiserte filer når det scanner), Norton finner heller ikke no, og ved manuelt søking av registert finner jeg heller inne noe som kan inndikere at det viruset er på maskien. begge antivirus prog har seff de siste oppdateringer.

Noe forslag til hva dette kan skyldes ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peil hvorfor du ikke fant det når du scannet Hd'en(e).. (Har du oppdatert anti-virus programma) ??

 

Men hver gang jeg får et virus (ikke ofte, men det hender .. Som oftest via mail) .. Søker jeg på Norton's web-side om hvor skadelig viruset er osv..

 

Fant noe på Norton om viruset/ormen..

 

http://securityresponse.symantec.com/avcen...32.navidad.html

 

Bruk virus-tool'et på sida.. Da er du ganske sikker på å få fjernet det om det er noe.. For å være på den sikre siden.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: merrin på 2002-05-09 06:48 ]

Lenke til kommentar

Det proget som ligger hos symantec, kan ikke finne ei heller der jeg det som skule ligge i registeret fra denne typen virus. Dette var noe av det første jeg sjekket.

dro ned fsecure og sjekket med den også, og da den heller ikke fant noe, konkluderer jeg med at det er InoculateIT 6 som er litt for ivrig i sin scanning, og kommer med falske raporter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei,

 

Så du hadde noen problemer med å finne igjen viruset. Om du har satt opp eTrust InoculateIT / Antivirus til å kurere eller slette viruset, så finner du det ikke igjen etter at du har fått meldingen. (Sjekk AV loggen)

 

Om dette er orm som må aktiviseres ved at en spesiel fil leses/skrives, så finnes det løsning på hvordan du skal fjerne dette på esupport.ca.com

 

Om dette ikke hjelper deg, så ta kontakt med meg på [email protected]

 

Med vennlig hilsen

 

Roger Haug

Lenke til kommentar

Okey. Jeg har et forslag til hva dette kan være:

Det å ha innstallert mer enn 1 virus program kan veldig ofte skape problemer. Det har seg nemlig slik at antivirus programmer lagrer "definisjoner" på virus på disken din som det igjen bruker for å identifisere virus. Andre virusprogrammer kan lett oppfatte disse "definisjonene" som virus og reagere på de. Har opplevd dette selv flere ganger.

 

Ergo: Man trenger ikke noe mer enn 1 antivirusprogram. Sørg bare for at det alltid er oppdattert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...