tbend Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jeg å en kamerat skal lage et nettverk (om det lar seg gjøre) Skal drive på med litt skolearbeid +++ Spilling og planlegger tråløst, fordi det er enklest og at det ikke er noen stikkrenner i veien! Noen som har komentarer og erfaringer med tråløst..... Switchen vil stå i høyden så begge maskinene vil være i bra sikt tror jeg! Endret 13. september 2004 av tbend Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 du sak ha en god router for og klare det der... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 100 meter vil normalt gå bra hvis det er fri sikt. Dvs. ingen vegger, trær osv. Ellers ville jeg ha planlagt med eksterne retningsbestemte antenner. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Antagelig ingen billig løsning, men denne på garasjetaket bør gjøre det meste. ftp://ftp.zyxel.com/ZyAIR_B-5000/document...2_Datasheet.pdf Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 100 meter vil normalt gå bra hvis det er fri sikt. Dvs. ingen vegger, trær osv. Hastigheten vil nok uansett være drastisk redusert... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hastigheten vil nok uansett være drastisk redusert... Tja, enkelte produsenter har jo spesifisert opptil 450 meter med fri sikt. Men det er jo så mange produkter, så noen garantier har man ikke. Det er derfor det er greit med mulighet for eksterne antenner på utstyret man kjøper for denne typen samband. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har selv tester ut trådløst, men erfaringen mine er at hastighet er dårlig og linja ustabil. Om du da ikke kjøper dyrt utstyr! (får hva man betaler for). kanskje er det like greit å kjøpe seg en 100 meter ++ lang kabel og henge over... Biliger og mer stabil løsnning. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Går jo med kabel, men er så føkka når den skal henges over veien! Det er et boligfelt det er snkk om hær! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå