tech Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 skuffende og høre.. hadde vært morro og se microsoft debattere med RMS om fri programvare. en nyhet er derimot at høyre, venstre og sun vil være representert på javazone møtet. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva har egentlig Høyre og Venstre på Javazone å gjøre? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Få tak i nerder som ikke bruker stemmeretten sin? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 ... Bare synd at jeg ikke gidder å bruke flere tusen for å høre om java, et språk jeg ikke kan. BTW MS er noen feiginger. Sikker venner med høyre også Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hahahahahaha... så du mener at høyre stiller opp for MS, og eventuelt tilhengerne dems? (Jeg ler ikke av deg) Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Hahahahahaha... så du mener at høyre stiller opp for MS, og eventuelt tilhengerne dems? Hehe...Dette var faktisk det første jeg tenkte da jeg ble opplyst om at Microsoft ikke deltar i debatten. Savnet blir vel neppe stort vil jeg tro, nå som Høyre skulle være med. Edit: Men for å være litt seriøs, så må jeg si jeg synes det er skuffende at de ikke deltar. Jeg var veldig spent på hva som er Microsofts argumenter for å drive butikk slik de gjør. Endret 14. september 2004 av Svendheim Lenke til kommentar
tech Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Helt enig.. veldig skuffende at de ikke deltar.. Feigt av de Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 De er vel redde for at argumentene deres begynner å bli gamle og slitte. Dessuten er det ikke sikkert de har noen argumenter for å ta blodpris for software. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Så vidt jeg vet er MS sin blodpris noe med det kapitalistiske prinsippet "tilbud og etterspørsel" å gjøre - at så lenge man er alene om tilbudet - som skal dekke opp en stor etterspørsel - kan man stort sett ta hvilken pris man vil... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Microsoft er vel heller stalinister enn kapitalister. En kapitalist tror på et fritt marked med sunn konkurranse. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Pøh! Det er slik høyre-entusiaster og kapitalister (generelt) vil se på det. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Microsoft er vel heller stalinister enn kapitalister. En kapitalist tror på et fritt marked med sunn konkurranse. Det kaller vi fri kapitalisme, det finnes ikke per idag, og slik jeg ser det, har ingen intensjoner om å komme til live heller. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Microsoft er vel heller stalinister enn kapitalister. En kapitalist tror på et fritt marked med sunn konkurranse. Er farlig å drive å sammenligne slik. Et av forutsetningen for såkalt fulkommen konkuranse er at alle bedrifter gjør det de kan for å oppnå størst fortjeneste. Og slikt sett fyller microsoft rollen sin veldig godt. De andre kriteriene inneholder blandt annet fri informasjon og uproblematisk etablering. Men det er vel liten tvil om at det i den moderne kapitalismen er den første forutsetningen (tjene mest penger) som blir lagt mest vekt på. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det finnes mange verre bedrifter enn Microsoft. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå