XzIz0 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 hei Har nettop anskaffet meg 2 150w høytalere til pcen men får bare en svak svak lyd når jeg plugger den ene av de i..har ikke prøvd begge samtidig.lurer på om jeg må ha en forsterker eller noe for å i det hele tatt får lyd? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 prøver du å kjøre uten forsterker? hvordan er tilkoblingene? Lenke til kommentar
XzIz0 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 ja har ingen forsterker..må vel ha det..har null peilz på lyd da har ikke egen strøm på høytalerne..eneste som er er ledning fra lydkortet til høytaleren Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 det hørtes i grunn ganske rart ut.. må nok ha en forsterker ja.. Lenke til kommentar
XzIz0 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 har du peiling på hva en slik koster å hvor bra den må være eller noe sånt..for jeg har null peiling Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ja, du må ha en forsterker. Enten det eller kjøpe deg noen pchøyttalere med innebygd sådan. Hifiklubben har noen ganske billige og gode av merke Cambridge, den billigste koster 1495,- Se her. Et annet og billigere alternativ er å se hva du kan spore opp brukt. Evt. gå på loppemarked. Der finner du ofte noe gammelt stereoskrot du kan bruke. Men enkleste løsning er vel å investere en drøy tusenlapp i et sett OK pchøyttalere. PS: Det at høyttalerne dine "er på" 150 W betyr i praksis ingen ting. Dette er bare et tall som sier hvor mye effekt de TÅLER. Og det er i de aller aller fleste tilfeller helt irrelevant og som regel galt angitt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva slags høyttalere er det du har fått deg? Lenke til kommentar
XzIz0 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 vet ikke...fashan bare kom med de på døra.har fått høre at de er bil høytalere Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du må ha forstereker Lydkortet sener bare ut et svakt signal som en forsterker skal mota det er derfor det er 230v eller batterier på PC høytalere Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Invester i skikkelig anlegg. Skjønner om du ikke har råd til en investering, men om du har, så er det helt klart å anbefalt. HØy og god lyd er et must for meg Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Yep, må ha forsterker. De høyalerene trekker så mye strøm at den det signalet PCen sender vil være super-svakt i forhold. Du har sikkert lyd, men veeeeeeeldig lavt -Stigma Lenke til kommentar
erlber Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du trenger ikke bruke så mye penger heller, jeg kjøpte et billig sett fra Creative, 250 kr. Tror det er det aller kjipeste 2.1-systemet (to små høyttalere og en sub), og det gir kjempemessig lyd. (Har optisk linje til et annet, større hjemmekinoanlegg som jeg kan bruke i stedet, men som musikkanlegg når jeg sitter ved pc'n er de helt greie.) Lenke til kommentar
chris_andre Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvis du skal ha litt veldig mye bedre lyd en de Creative høyttalerne erlber snakker om kan du ho gå for en av disse: Rimelige, men bra! http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=8657 eller http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=14878 Lenke til kommentar
erlber Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Selvfølgelig blir det bedre lyd, når en femdobler prisen... Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 vet ikke...fashan bare kom med de på døra.har fått høre at de er bil høytalere Sitter du med løse elementer, eller er de montert i kabinett? Hvis du ikke har kabinett, så bør du skaffe dette hvis du skal ha noe håp om å høre bass og i det hele tatt få noe glede av dem. Uten kabinett får du akustisk kortslutning (kort sagt: lyden fra baksiden av elementet "slukker" lyden på forsiden), og da hjelper det heller ikke så mye med forsterker. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 få tak i noen gamle dritt greier til 150,- å koble ledninger fra headsett utgangen på disse å inn til de nye høytalerene dine. En midlertidig løysning hvis lyd er et must for deg med det funker som regel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå