Garegaupa Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Eg vurderer å kjøpe ny mobiltelefon. Eg er ikkje så all verdens interessert i alle slags finesser og duppedittar (sjølv om mykje av det er kjekt å ha, bevares!), men er meir oppteken av å finne ein telefon som: 1) Har god antenne, slik at ein har best mogeleg sjanse til å kome fram der det er dårleg dekning. 2) Har god batterikapasitet, og eit system som gjer at han toler å stå på lading over lengre periodar sjølv om batteriet er fult (t.d. ved bruk i handsfree-sett i bil). 3) Er rimeleg solid. Han bør tole å ramle i bakken no og då. For å fylgje malen som vart presentert her i forumet: Funksjonar: -Kalender: Ja. -MMS: Gjerne, men ikkje essensielt. -GPRS: Ja. -WAP: Ja. -Kalkulator: Ja. -JAVA: Gjerne det. -E-mail-klient: Kjekt å ha, men langt frå noko krav. -Spill: Likegyldig. Form: -Likegyldig. -Vekt: Inga betydning. -Antenne: Intern eller ekstern er det same, berre ho er god! Skjerm: Fargeskjerm. -Gjerne over 65000 fargar, men ikkje noko absolutt krav. -Størrelse på skjermen er mindre viktig. -Touchscreen: Likegyldig. Pris: Eg har mellom kr. 0,- og kr. 3000,- til rådigheit. Diverse: -Merke: Likegyldig. Har hatt Siemens og vore nøgd med dei, men er open for alt! -Kamera: Totalt likegyldig. -Videokamera: Endå meir totalt likegyldig. -Symbian: Har ikkje peiling på kva det er, så eg treng det sikkert ikkje heller... -Triband: Høyrest fint ut, men katta veit kva det er... -Infrarød port: Gjerne det. Kjekt viss ein får seg berbar PC med IR-port ein gong. -Bluetooth: Ville absolutt vere kjekt å ha, ja. -Minne: Nok til vanleg bruk. -Minnekort?: Likegyldig. -Polyfoniske ringetoner: Ja. -MP3: Gjerne, men ikkje noko krav. -Radio: Som med MP3. -Wlan: Neppe nokon vits for min del. -3g(UMTS): Hæ? -Batterilevetid: Dette er eitt av dei viktigaste punkta eg ser etter - god batterilevetid! Primærbruksområdet er å ringe og sende ei og anna SMS-melding, samt at eg nyttar telefonen som ein slags berbar notatblokk, og til å minne meg på ting som skjer (åremålsdagar og liknande). Som nevnt øvst oppe, alle slags fancy greier har mindre betydning enn kvalitet, batterilevetid og bra "framkomelegheit" i grisgrendte strøk. Vonar de kan hjelpe meg på veg! På førehand takk! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva med Nokia 5140? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Set bortifra lang batterilevetid er jo kansje Siemens m65 et alternativ? Har den selv, og har mistet den hardt i gulvet et par ganger, fikk dusjet den i regnet i dag. Har desuten 11mb minne, kamera, mms, infrarød port, stor god skjerm, java etc. BILDE Edit: la med et tydeligere bilde Endret 14. september 2004 av fargoth Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tror nok du skal se på Simens M65 ja. Lenke til kommentar
Gjesp Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Siemens M65 er kjempebra. Valget er klart. Nøkkelord som bør nevnes er robust, nyttefunksjoner, bra skjerm (Den mangler Bluetooth..) Du må nok gå på kompromiss med noen av dine ønsker. Jeg deler din oppfatning av hva en god telefon bør være, og har bestemt meg for å kjøpe en M65 som neste telefon. Det blir nok en stund til fordi jeg bruker idag forgjengeren til denne modellen; Siemens ME45. Den er ennå for god til å skiftes ut. Jeg kjøpte den for ett år siden. Gammel modell allerede den gangen. Men den er fri for barnesykdommene som de fleste nye modeller har. Batterilevetid er dessverre dårlig på de fleste nye telefonene. Det har med forhold som størrelse batteri / skjerm /funksjoner. Til gjengjeld kan de stå på lading når du ikke bruker den. Jeg tror telefoner med utvendig antenne er bedre mottagere enn de med antenne intergrert. Les testen: http://amobil.no/art.php?artikkelid=9225 Nokia 5140 fikk dårligere kritikk: http://amobil.no/art.php?artikkelid=9812 Endret 14. september 2004 av Gjesp Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg må abre få sagt det igjenn, skjermen til m65 tar helt kaka! Makan til god å klar skjerm! Må også få si at i dag smalt m65en min rett i gulvet, fra ca 1,5 meters høyde, men ingen tin skjedde med moblien. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Om du har tid å vente litt kan denne nokiaen være et alternativ. Size Weight: 247 g Dimensions: 147 x 57 x 35 mm Leste den testen om Nokia 5410. Den hørtes like solid ut som min Nokia 6230. Edit:link Endret 14. september 2004 av The_Fire Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skal du ha en telefon som tåler en støyt så er M65 egentlig det beste valget på dagens marked. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 .. du har vel egentlig ikke noen god grunn til og IKKE kjøpe M65, den ER bedre en 5140, den tåler mye.. Ikke minst har den meget god skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå