Gå til innhold

Leter etter en bra og billig 1024MB RAM brikke

Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere fra mine "usle" 512MB ram, og vil da ta skikkelig i så det ikke skal bli noe mangel på RAM i maskina I den nærmeste fremtid iallefall.

Vil derfor ha en 1024MB brikke, men ser at det er meget vanskelig å finne, og de som finnes, er enten ikke på lager, for dyre, eller relativt trege (cl3 osv).

Noen som vet om en bra 1024 brikke som kan fåes for en rimelig pris? (helst under 2k, og helst ikke høyere enn cl 2.5) Vet forresten ikke om det finnes så store brikker med lavere timings da men :(

Skjønner selvfølgelig at 2x512MB ville vært det beste valget, men grunnen til at jeg ikke kan ha dette er at jeg har kun 1 ledig RAM slot.

alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hihi. Billig og bra, ja. Det er to ord som svært ofte ikke kan eksistere i samme setning. :)

hehe, ja jeg stusset litt på det, men det er jo lov og håpe :)

Har forresten sjekket prisguiden, og diverse webshopper, men finner kun en overflod av 2x512MB sett. Det må da gå an å oppdrive en 1024 brikke noensteder.

Selg den gamle 512 brikka di og kjøp et dualsett

Da er jo hele poenget borte. Jeg tenkte meg 1.5GB ram, det er derfor jeg leter etter en 1024 brikke. Hvis ikke kunne jeg jo bare kjøpt meg en 512MB brikke til :roll:

Lenke til kommentar

Vel, det var det samme som ble sagt om 1GB ram når jeg kjøpte maskina mi, at man ikke trengte så mye til normal bruk, men tidene forandrer seg. Det kommer iallefall tydelig frem at PC'n min yter sinnsykt mye bedre med 1GB RAM (har testet det en periode)

Så jeg tenkte å ta et steg videre, men hvis det ikke dukker opp noen billige 1024 brikker snart, så faller vel valget på en 512MB.

Harddiskplass trenger jeg ikke mer av foreløpig, har 500GB.

Det står nå mellom 3 brikker:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2502

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=107...Action=details#

og en Twinmos brikke fra komplett (kommer ikke inn på minnesiden deres nå)

Jeg regner med at siden de fleste 1024 brikker er cl3 , så må jeg kjøre mine nåværende cl2 brikker på cl3 også? Uansett, dette gir vel ikke et merkbart ytelsestap annet enn i benchmarkresultater. Hva jeg er mest opptatt av er stabilitet.

Lenke til kommentar

ok, tror det blir en Dual 512MB pakke alikevel jeg. Nesten umulig å oppdrive en bra 1024MB brikke.

Kan dere anbefale meg en bra 2x512MB pakke? Jeg driter I overklokkingsegenskaper, siden jeg kommer til å kjøre minnet på 200Mhz uansett. Så stabilitet er vel det viktigste. Helst under 2000kr :)

Er Geil bra nok? PQI? Tenkte på Twinmos også, men har dårlige erfaringer med det merket fra før.

Det spiller vel ingen rolle at mitt gamle minne er cl2 og det nye sannsynligvis blir cl2.5?

Lenke til kommentar
ok, tror det blir en Dual 512MB pakke alikevel jeg. Nesten umulig å oppdrive en bra 1024MB brikke.

Kan dere anbefale meg en bra 2x512MB pakke? Jeg driter I overklokkingsegenskaper, siden jeg kommer til å kjøre minnet på 200Mhz uansett. Så stabilitet er vel det viktigste. Helst under 2000kr :)

Er Geil bra nok? PQI? Tenkte på Twinmos også, men har dårlige erfaringer med det merket fra før.

Det spiller vel ingen rolle at mitt gamle minne er cl2 og det nye sannsynligvis blir cl2.5?

disse kan anbefales, de jeg prøvde hadde 2-2-2-5 timings men det skal være de samme chippene så dette er et greit sett til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...