LarsP Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jeg vil ha noen tøffe sanger uten skrikevokalen, noe å anbefale? Chimaira, Opeth, In Flames og Killswitch Engage har fete sanger. De er rimelige snille og. Endret 13. september 2004 av LarsP Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Killswitch Engage er gøy, ja Chimaira er vel det eneste jeg ikke har hørt av de banda... Endret 13. september 2004 av kaiern Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Tenkte jeg skulle slå et slag for metal-poesien + at jeg ville gi HalTan en god latter: Carpathian Forest - Skjend hans lik: En Evig Kamp Mot Guds Lys!!! Drep den førstefødte Skjend hans lik En fiende av Gud Til evig tid Hat, Kulde, Død!!!! Et hjerte fylt av hat Ondskapens sjel Kald likbleik hud Dødens sanne ansikt Ond, Grim, Sjel!!!! Grim hellig forakt Kristen menneskejakt Uforsonlig tidløst hat Gi meg Valgjerds hode Pa et faens sølvfat En dødsmaskin skapt av hat Mot Gud og hele menneskeheten SATAN!!!!!! En iskald trone skapt av uhellig tro Beskyttet av alt det onde Og hedensk vikingblod. En evig kamp, jeg blåser pa ildens glød. En fiende av Gud, til evig tid. Endret 14. september 2004 av LarsP Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 *rørt* Hva syntes folka her om Morbid angel og Vader ? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vader er konge, men det er jo death metal då. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Trad. BM er ikke helt min greie (skrekkelig lite interessant BM før De Mysteriis..), liker mer post/ avantgarde-BM. Om de er ekte BM driter jeg oppi.. bermen har sikker vansker med å svelge band som f.eks Carnival in Coal som er signa på Elitist Records, bare hør på "Yes, We have no bananas" -> (Link til Mp3er). Hvis tr00 er å inneha ett ekstremt dualistisk verdensbilde (hvor det bare finnes to motpoler), da er da tr00-€v|l knights who say grrr like rigide som hva de bekjemper, og kanskje nettopp derfor hater de motparten, fordi den speiler så perfekt deres egen impotens. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Jeg vil ha noen tøffe sanger uten skrikevokalen, noe å anbefale? Pagans Mind er drit bra, og de har "klar" vokal, (Aegean Shores er den beste sangen av dem jeg har hørt hvertfall,) men vet ikke om det godkjennnes som ontopic i denne tråden.. Edit: Du kan også prøve The Kovenant, de har litt growling (eller skriking som du henviser til) men mest vanlig vokal (tror jeg).. ganske bra band.. Endret 14. september 2004 av H4ngm4N Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Pagan's Mind er et meget bra band ja. Men, som sagt: det er vel et progressivt metal-band og ikke akkurat et "skumleband". Min favorittsang er vel "Entrance Stargate" eller "...of epic questions". Kan anbefale disse to bandene "Mushroomhead" og "Dark Tranquility", god metal uten den helt sinte growlevokalen. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Kanskje ikke akkurat Tr00 som det er snakk om her, men Åpningen til shagarath (?) i Dimmu Borgir - Hybrid Stigmata - The Apostasy, er by far det feteste skriket jeg og mitt lille litt svarte lille hjerte har hørt. Edit: Er sikkert sampla fra senga mi på en god lørdag Synes han er en av de råeste vokalene der ute faktisk, gammelt dimmu er han ganske lys og det er litt (ok, veldig for meg hvertfall) vanskelig og få med seg hva han synger. Men på de to-tre-fire siste skivene er han kanskje noe mørkere og det er lettere og forstå hva han synger...*synge på Vredesbyrd* Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Er gamsle uenig der, syntes det er en god del bedre vokalister en shagrath innen for blackmetal'en. Favoritten er vell Nocturno Culto, han har rå vokal, Atilla og. Vansklig og si hvem som er best av de alle men, shagrath er ikke den beste ihvertfall. Mine stemmer går til culto,atilla,abbath,ghaal. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Kan anbefale disse to bandene "Mushroomhead" og "Dark Tranquility", god metal uten den helt sinte growlevokalen. Dark Tranquillity er godknall, får nesten teste Mushroomhead da (aldri hørt om de). Endret 14. september 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Ah. Ulver - Capitel I: I troldskog faren vild er ny-ydelig. Ofver hendes Hode Det drybber fra Qviist Draabe for Draabe som Blodet til Jesu Christ Endret 14. september 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Hørte nettopp Diaz (feat Dimmu Borgir) - Mitt terningkast. Den var faen meg SKAMKUL! Anbefaler alle her å tilegne den seg. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hørte nettopp Diaz (feat Dimmu Borgir) - Mitt terningkast. Den var faen meg SKAMKUL! Anbefaler alle her å tilegne den seg. Tittlen høres helt jævlig ut! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Banda jeg hører mest på av bm fortiden er: Immortal.Satyricon, Finntroll , Einherjer. Ellers så går det på Death Metal og Swedish Death/black metal.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Fleire enn meg som har skaffa seg det siste Windir albumet? Syntes spesielt at Enslaved og Notodden Allstars sine coverversjonar swinga bra! Endret 14. september 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
rlz Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Starten på Hybride Stigmata the Apostasy er rett og slett genial! WHÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!1111one Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hørte nettopp Diaz (feat Dimmu Borgir) - Mitt terningkast. Den var faen meg SKAMKUL! Anbefaler alle her å tilegne den seg. hæ??? særriøst? nå er jeg skuffa over dimmu borgir, liker ikke diaz, men må skjekke ut... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Skuffet over Dimmu? Hvorfor? Dette er jo på en måte "the best of two worlds". Norge er jo imho verdensledende innenfor de to musikksjangrene. (Må ikke glemme jazz hvor vi skambanker samtlige utfordrere til tronen.) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Dimmu Borgir - For All Tid ...the only one! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå