stian-hg Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Egentlig er jeg for at de offentlig administrasjons arbeidsplassene spres utover landet etterhvert som det blir hensiktsmessig å legge dem andre steder. Er en god del departementer som kunne ligget i andre byer uten å miste noe særlig funksjon. Når det gjelder de fleste departementene er de avhengig av å ligge i tilknytning til Stortingent. Faglige etater (direktorater og tilsyn) kan mye lettere spres. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Så før 70-tallet skulle ikke bergen vært hovedstad? Teknisk sett kommer det ikke så store inntekter fra bergen, hvorfor ikke kalle oljeplattformene hovedsteder? Ja, hvorfor ikke... ... Er vel oljerafferiene som lager brukbar olje. Og de ligger jo blant annet på mongstad utenfor bergen. Kvifor ikkje Alversund eller Knarvik ? det er jo der mongstad ligg, i Lindås kommune. Og der bur eg. Kunne greidd meg med kongen som nabo. HAn har nok råd til sukker eg kan låne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå