lperik Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Får meg snart ny hardware, og den skal inn i dette kabinettet. Blir nok en del overklokking, så det jeg lurer på er om jeg vil komme lengre med klokkingen av både skjermkort og cpu ved å kjøpe en bedre PSU. Ting som trekker strøm i kassa: AMD Athlon 64 2800+ EPoX nforce3 250gb hovedkort 9800pro 2x512MB PC3200 ram Zalman CNPS7000A-CU 160GB ide disk 52x CDbrenner Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tror nok 300W vil komme til kort der gitt. Burde ihvertfall kjøpe deg en god 400W. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Tror nok 300W vil komme til kort der gitt.Burde ihvertfall kjøpe deg en god 400W. Hadde en 2.8Ghz P4 før med SL6Z5 stepping. Denne klokket ganske bra, men ville den kanskje gått høyere med god PSU da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tja, kan hende. Hvis spenningene ut var litt ustabile kunne du nok ha kommet et stykke lengre med en "bedre" PSU. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Men kan noen da anbefale meg en billig og god PSU? `Hva med denne? Endret 13. september 2004 av lperik Lenke til kommentar
Valent Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Men kan noen da anbefale meg en billig og god PSU? `Hva med denne? hørt at den skal være utrolig bra. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Så det bør holde til mitt formål? Noen som har andre billige og gode PSUer å anbefale? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Du får det du betaler for. Like greit å bruke et par hundrelapper ekstra og spare deg for mye bryderi. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Du får det du betaler for. Like greit å bruke et par hundrelapper ekstra og spare deg for mye bryderi. Dyrest betyr ikke best, utrolig irriterende når folk utaler seg på grunnlag av prislappen! Hadde den Psu'en vært bedre om den hadde kostet 1000kroner mer? Til trådstarter : Har Northq 4001 selv og er overklokker. Den har ikke gitt meg noe trøbbel i det hele tatt og er utrolig stabil på di forskjellige spenningene den er i tilegg like støysvak eller bedre enn mange andre som jeg har prøvd (mist, fortron) og du kan trygt gå for den. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har selv testet ut en NorthQ 400w super silent. Og til nå må jeg si at jeg er kjempe godt fornøyd med denne. Helt klart et kjemp kjøp Lenke til kommentar
goggen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har tenkt meg et så og si identisk system som trådstarter, men har et radeon 9600 skjermkort. Kabinettet det skal inn i et et par år gammelt Chieftec Scorpio -tror det er på ca. 340 watt. Holder det? Hvordan er "kvaliteten" på psu'ene som medfølger chieftec? Og forøvrig; finnes det noen nettside som regner ut hvor mye strøm de forskjellige komponentene trekker? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Du får det du betaler for. Like greit å bruke et par hundrelapper ekstra og spare deg for mye bryderi. Dyrest betyr ikke best, utrolig irriterende når folk utaler seg på grunnlag av prislappen! Hadde den Psu'en vært bedre om den hadde kostet 1000kroner mer? Jeg får litt inntrykk av at det er snakk om å få strømforsyningen for så lite som overhodet mulig, og da snakker vi gjerne om assortert rusk som Q-tec og lignende. Den strømforsyningen som er linket, er et godt kjøp, det var ikke sånn ment. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Blir nok ikke noe Qtec her i gården, men om NorthQ var et godt valg går jeg for den! Er det normalt at Voltage til cpu hopper mellom 1.559-1.1568 volt eller tyder dette på for svak strømforsyning? (sjekket i cpuz nettopp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå