Gå til innhold

ny pc amd 64. noen tips?

nikolaj

Anbefalte innlegg

hei!

Skal bygge ny pc for en kompis. budsjett er maks 14000 med skjerm.

har satt sammen dette til nå:

AMD Athlon 64 3500+ (socket 939)

Chieftec BX 01

Corsair Value Select PC3200 1024MB Kit (2x 512MB)

Logitech OEM Cordless Desktop Black

MSI K8N NEO2 Platinum

Nec ND-3500 16x DVD±R9

Samsung SyncMaster 710T

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

han har harddisker så det trengs ikke.

noen som har noen gode forslag til et annet kabinett? må være et de har på pcutstyr.no siden jeg har tenkt å handle der.

Noe annet jeg bør tenkte på? vet at det blir billigere med socket 754 istedenfor, men 939 er vel mer fremtidsretta pluss at man vinner endel på doble minnekanaler? hvordan er støynivå på boxedvifta til prosessoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe annet jeg bør tenkte på? vet at det blir billigere med socket 754 istedenfor, men 939 er vel mer fremtidsretta pluss at man vinner endel på doble minnekanaler? hvordan er støynivå på boxedvifta til prosessoren?

939 er mer fremtidsretta hvordan? Har kortet har PCIe, ddr2-ram og btx form factor? Kanskje bare meg, men ville heller spart pengene og oppgradert litt tidligere. Eller evt. gått for en bedre skjerm eller noe sånt. Men budsjettet holder kanskje ikke til en bra LCD-skjerm med DVI?

Kanskje ta med et par kabinettvifter om det ikke følger med? Luftgjennomstrømning har mye mer å si enn vifta, IMO.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Frank. Sats på bedre skjerm med DVI og gå fra A64 3500+ til A64 3400+. De yter uansett ca likt og socket 754 prosessorer og HK er vesentlig billigere.

EDIT:

hvordan er støynivå på boxedvifta til prosessoren?

Den er helt grei. Og så lenge man bruker Cool'n Quiet så er den nesten helt stille til kontorarbeid og durer litt når man spiller. Men stort sett ikke mer enn lyden spillet lager.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

ok hva med dette?

kanskje ikke så dumt med socket 754 da.

samsung 710t har da dvi inngang?

noen forslag til en annen bedre skjerm?

noe poeng å legge mer penger i ramen?

AMD Athlon 64 3400+

Chieftec BX 01 735,-

Corsair Value Select PC3200 1024MB Kit (2x 512MB)

Logitech OEM Cordless Desktop Blackt

MSI K8N Neo Platinum 1088,-

Nec ND-3500 16x DVD±R9 688,-

Samsung SyncMaster 710T 3933,-

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Lenke til kommentar
...

samsung 710t har da dvi inngang?

...

Beklager, sjekket det ikke ut selv. Leste bare komentaren over når det gjalt skjerm.

Er selv så sær at jeg fortsatt foretrekker CRT skjermer. Kanskje jeg bytter mening neste gang jeg trenger ny.

Uansett, apropo kabinett kan jeg anbefale et Antec SONATA kabinett hvis du skal ha en stille PC. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5183

Det er ihvertfall jeg veldig fornøyd med. Det eneste er at den kan se litt glorete ut, men det er smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...