Gå til innhold

CPUFX shims for AMD XP, Hjelper dette?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurte på om Shims hjelper mot skader på CPU? Og forbedrer den varmeoverføringen?

Jeg skal nemlig bygge min første maskin neste uke eller.no, å jeg er redd for å knuse noe på CPU eller andre deler.. Men noen som har/testet Shims? Hjelper dette? Eller er det like greit å drite i Shims og bare være mere forskiktig ved montering av kjøler på CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har shims på min XP nå, men jeg har prøvd å kjøre/montere kjøleren både med og uten shims. Det er ingen målbar temperaturforskjell om jeg bruker shims eller ikke.

Jeg har enda ikke skadet prosessoren ved montering av kjøleren, så hvis du er litt forsiktig så klarer du deg sikkert uten.

Hvis du har en litt tung kjøler og kanskje skal flytte/transportere pc'en litt kan det jo alltid lønne seg med shims slik at det er minst mulig sjanse for at core blir skadet.

Lenke til kommentar

Hei John!

Ok, det høres flott ut :wink:

Jeg skal ha en TaiSol CGK760 Ribbe med en Papst 60x60mm vifte oppå! Ribba veier vel 200g(?)uten kjøler og 300g med kjøler eller.no. Men hvis du kunne råde meg her å nå, ville du rådet meg å kjøpe shims eller ikke? Det koster mere enn 69,-. Men hvis ikke shims er så viktigt, kunne det vært greit å spare deisse pengene.. Hva synes du?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en billig forsikring for ca 70 kroner (en prosessor koster jo fra ca 1000 og oppover), men hvis du vil spare dem så er det jo bare å være litt mere forsiktig.

Avgjør selv.

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-05-09 02:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...